Od poda do plafona- škola u Turici nova
U klupe potpuno renoviranog izdvojenog odeljenja osnovne škole Stari grad u Turici 170 učenika vratiće se do februara naredne godine. Do tada će škola koja je počela sa radom 1984. dobiti nove podove, plafone, stolariju, elektro-instalalaciju, mokre čvorove i izolaciju.
Predškolci, prvaci i učenici drugog razreda nastavu će pohađati u preuređenom delu studentskog doma, u blizini ove škole, dok će učenici trećeg i četvrtog razreda ići u matičnu školu, obrazložila je Stanimirka Smiljanić- Raonić, direktorka škole Stari grad. Ona je izrazila zadovoljstvo što je lokalna samouprava prepoznala potrebu za rekonstrukciju školske zgrade u Turici očekujući da će učenici imati izuzetne uslove za rad.
Iako se radovi na rekonstrukcijama objekata nikada ne mogu predvideti dok se gradilište ne “otvori”, Nenad Grujić, iz firme “Kej” iz Valjeva tvrdi da će sve biti gotovo i pre roka.
Vrednost radova čiji naručilac je Grad Užice, a projektant JP “Užice razvoj” je 63 miliona dinara. Ovo je prva velika rekonstrukcija jednog školskog objekta posle više godina, a svakako najvrednija investicija u mesnoj zajednici Turica, naglasio je Nemanja Nešić, zamenik gradonačelnika u ostavci, očekujući da će država preko Kancelarije za javna ulaganja koja je izdvojila novac za ovaj, opredeliti sredstva i za još neke projekte.
Ove školske godine na nivou cele škole upisano je jedno odeljenje prvaka više, ukupno pet, a od septembra ćemo u potpunosti preći na korišćenje elektronskih dnevnika što je jedan od koraka ka digitalizaciji, istakla je direktorka škole, dodajući da škola ukupno ima 976 učenika, a osim Turice nastavu u nepodeljenoj odeljenju škole u Volujcu pohađa devet učenika.
Grad Užice je na korak do formiranja tima koji će raditi na racionalizaciji osnovnih škola što je obaveza lokalnih samouprava do marta meseca naredne godine. Tim će činiti predstavnici lokalne samouprave, aktiva direktora osnovnih škola, predstavnici Predškolske ustanove i Školske uprave i prosvetne inspekcije. Iako je to ozbiljan izazov, verujem da ćemo sagledati sve aspekte funkcionisanja škola, ne samo po pitanju broja učenika, već smatram da možemo doći do bolje iskorišćenosti resursa (prostornih i kadrovskih). Dugoročno planirana racionalizacija treba da uz smanjenja materijalnih troškova obezbedi kvalitetnije obrazovanje budućih generacija, uveren je Nemanja Nešić.