Predstavom „Nečista krv“ počeo 24. Jugoslovenski pozorišni festival

iconAktuelno

Autor : Slavica Panić

November 6, 2019

Prvr večeri ovogodišnjeg Jugoslovenskog pozorišnog festivala publici su se predstavili glumci Narodnog pozorišta Beograd predstavom „Nečista krv“ Borisava Stankovića u adaptaciji Maje Todorović i režiji Milana Neškovića. Festival „Bez prevoda“ ove godine se održava pod sloganom „Ko je junak našeg doba“

Festival je otvorio crnogorski reditelj Branislav Mićunović ističući njegovu snažnu misionarsku ideju iz koje proizilazi visok nivo umetnosti koji potvrđuje i ovogodišnja selekcija. Mićunović je rekao da festival „Bez prevoda“ potvrđuje da je moguće živeti na zajedničkom prostoru koji naseljava 16 miliona stanovnika, ne samo zbog jezika već i svih drugih prednosti koje sa sobom ta činjenica nosi, potrebe za dubokim smislom prožimanja života i kulture.

Poruka koja je poslata sa prve festivalske večeri kao odgovor na „Ko je junak moga doba“ je da je to i Jugoslovenski pozorišni festival, junak našeg doba zato što nadilazi nevolje regiona i šalje jasne poruke kako je moguće biti hrabar, istrajan i naklonjen zajednici.

Klasici, kao što je i Borisav Stanković, svojim delima su pokazali svoju dalekosežnost sagledavanja življenja jednog naroda koji kroz vreme nailazi na različita iskušenja i izazove dokazujući svoje junaštvo u suočavanju sa nevoljama koje okruženje u tom vremenu donosi.

„Nečista krv“ nije istorija Stankovićevog vremena, ima je i danas u nekim drugim oblicima, iz nekih drugih pobuda koje zarad cilja traže žrtvu, ne samo pojedinca već  i njegovog okruženja.

Glumački tim koji je odigrao “Nečistu krv” a koju je publika ocenila sa 4,40, bio je u sastavu: Jovana Stojiljković, Nebojša Dugalić, Nataša Ninković, Nenad Jezdić, Dušanka Stojanović Glid, Pavle Jerinić, Zlatija Ivanović, Ljiljana Blagojević, Radmila Živković, Tanasije Uzunović i Nikola Vujović.

Druge večeri Jugoslovenskog pozorišnog festival publici u Užicu predstaviće se Jugoslovensko dramsko pozorište sa predstavom „Lorencačo“,  Alfreda de Mise u režiji Borisa Liješevića.