Sedmaci napravili ekološku igračku za prvake

Autor: Biljana Kuzmanović
13. Februar 2019
Sedmaci napravili ekološku igračku za prvake

Učenici 7.razreda Osnovne škole za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju “Miodrag V. Matić” učestvuju u i drugom izazovu SBB fondacije “Ne prljaj. Nemaš izgovor”. Ovog puta zadatak za učesnike konkursa je bio da naprave igračku od recikliranog materijala. ” Senzorna tabla od recikliranog materijala” za đake prvake je ideja Ivone Nešić, Mike Sokić, Anđele Stevanović, Ene Totić, Petra Madžarevića i Vasilija Popovića i njihovog  odeljenjskog starešine Marice Lazović. Njihov rad je u konkurenciji ukupno 302 predloga iz čitave Srbije. Glasanje traje do 18.februara u podne.

Za naš portal Marica Lazović kaže da je tabla podeljena u tri oblasti- Učenje boja i oblika, učenje brojeva i učenje azbuke.

Dodaje da se u prvom delu nalaze boje i oblici, gde je potrebno da sloniću poređaju krugove po veličini i da imenuju boje, nađu isti oblik i da ga zalepe na oblik koji se već nalazi na tabli, da od štapica za uši koji su plave, žute i crvene boje naprave željeni redosled sijalica na jelki, da od špatula slože slagalicu sa oblicima, ali i da špatule sa bojama ubace u odgovarajuće otvore u kornetu od jaja, da plave žute i crvene metalne čepiće ubace u odgovarajuće smajliće i da na kraju ove oblasti još malo vežbaju vezivanje pertli, pojašnjava ona suštinu dela table namenjene učenju boja i oblika.

Foto–M.Lazović

 

Ističe da se u oblasti brojeva, obrađuju brojevi do 10, tako što se prvo uči njihov redosled od jedan do 10. Učenici treba da provuku pertlu kroz svaki prstenčić napravljen od kartona, a sledeći zadatak je da zašrafe bubamaru sa brojem tačkica na isti broj liske i  da nanižu određeni broj perli ispod svakog broja. Nakon toga sledi učenje sabiranja do 10,  gde uz pomoć štipaljki i čepova sa brojevima uče ovu računsku operaciji. Svaki zadati broj se šrafi na deo koji je od plastičnog balona i služi kao postolje za broj, a zatim se kači određen broj štipaljki koji odgovara broju i očiglednim putem se uče sabiranju do 10. Posle sabiranja prelazi se na oduzimanje, gde se takođe na čepovima nalaze zadaci npr. 7-3 oni kače sedam štipaljki i skidaju tri, tako da dobijaju rezultat koliko je štipaljki ostalo. Sledeći korak je da nađu čep sa tačnim brojem i zalepe ga kao rezultat. U delu brojeva uči se i gledanje na sat, konkretizuje Lazovićka ideju koju je osmislila u saradnji sa sedmacima.

Poslednji deo table odnosi se na učenje azbuke, tako da je potrebno da imenuju slova azbuke i da čepove sa slovima postave na već postavljenu azbuku na tabli. Čepovi se kače uz pomoć čičak trake, a zatim se uče isto redosledu i imenovanju slova tako što provlače ukrasnu traku kroz svaki naredni prsten slova i imenuju ga.

 

Prednost ove table je što se može napraviti od materijala koje svakodnevno bacamo, a imamo ih u kući, a osim sa ekološkog aspekta, značajna je i iz ugla učenja.

Uz pomoć ove table ne uče se samo boje, oblici, brojevi i azbuka već se radi i na razvoju pažnje, koordinaciji oko-ruka, finoj motorici, motornom planiranju i mnogim drugim stvarima koje su od važnosti za razvoj dece. Na ovaj način smo pokazali roditeljima i drugim nastavnicima da se za odličan didaktički materijal i igračke ne moraju izdvajati velika materijalna sredstva već da se to sve može napraviti od stvari koje svi imaju u domu, a svakodnevno ih bacaju, poručuje Marica Lazović, navodeći das u konkretno za ovu tablu koristili rolne od ubrusa, toalet papira, folije, plastične i metalne čepove, karton , balone za vodu, špatule, štapice za usi, zatvarače od tetrapaka i drugo.

Inače, u drugoj kampanji “Ne prljaj. Nemaš izgovor”  koju organizuje SBB Fondacija prijavljena su 302 rada. Glasanje je do 18.februara u podne.

Podsećamo, učenici sedmog razreda Osnovne škole za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju “Miodrag V. Matić”učestvovali su i u prvoj kampanji “Ne prljaj. Nemaš izgovor” u kome su bila prijavljena ukupno 352 odeljenja iz 226 osnovnih škola u Srbiji.