“Zeleni ključ” za Zlatibor Monu

iconAktuelno

June 27, 2019

Hotel Zlatibor Mona je prvi srpski hotelski brend koji je nagrađen međunarodnim eko-sertifikatom “Zeleni ključ”. Reč je o vodećem standardu izvrsnosti u oblasti ekološke odgovornosti i održivog poslovanja u turizmu. Ovo je prvi put da je jedan u potpunosti srpski brend, koji nije deo internacionalnog hotelskog lanca, u Srbiji dobio “Zeleni ključ”. Hotel Zlatibor Mona je ujedno i jedini hotel kod nas, van Beograda, koji je nagrađen ovim prestižnim sertifikatom.

Nastavljamo sa stvaranjem promena na nivou zaštite životne sredine i ekološke održivosti. Na ovaj način ćemo omogućiti našim gostima da svojim boravkom u hotelu doprinesu ostvarivanju ciljeva “Zelenog ključa”, rekao je Ivan Vitorović,  su iz Mona Hotel Management kompanije. On je dodao da se u Hotelu Zlatibor Mona od 2007. godine od kada je rekonstruisan održivo razmišljalo. Tada su postavljena 72 solarna kolektora koja su se otplatila za godinu i po funkcionisanja, a sistem je setovan u skladu sa potrebama Mone, objasnio je Vitorović. Ponosan je na zaposlene koji kroz svoje angažovanje podržavaju inicijativu, koji su bili spremni na se edukuju što govori o tome da su svesni da čuvaju životnu sredinu za buduća pokolenja.

Aleksandra Mladenović, predsednica Udruženja Ambasadori održivog razvoja i životne sredine je istakla da se „Zeleni ključ“ kao svojevrsno eko sertifikat dodeljuje objektima u turizmu u težnji održivog korišćenja resursa i brige za životnu sredinu. On naglašava da su sa menadžmentom Mone radili nekoliko meseci na zadovoljavanju propozicija. Po njenim rečima, značajno je što se na ovaj korak opredelila Mona, kao prepoznatljivi srpski brend i što je iz lanca njihovih hotela objekat na Zlatiboru prvi poneo „Zeleni ključ“. To je važno i zbog Zlatibora koji se sve intenzivnije razvija zbog čega su pritisci na resurse i životnu sredinu ove planine. Mladenovićka očekuje da će Hotel Zlatibor Mona ovim potezom dodatno privući goste iz inostranstva verujući da će i domaći posetioci početi da prepoznaju značaj „Zelenog ključa“.

Inače, “Zeleni ključ” je jedan od programa Međunarodne fondacije za obrazovanje u oblasti životne sredine i propisuje poslovanje u skladu sa visokim kriterijumima održivosti.  Više od 3 000 hotela u 57 zemalja nosi ovaj eko-sertifikat, čiji ciljevi su povećavanje primene ekološki prihvatljivih i održivih metoda rada, kao i razvoj ekološke svesti i podsticanje na promenu ponašanja gostiju, zaposlenih i dobavljača.