Filmoskopija u Požegi:  besplatna projekcija filma „Teret“ i radionica filmske kritike za mlade

Autor: Filmart
19. Oktobar 2023
Filmoskopija u Požegi:    besplatna projekcija filma „Teret“ i radionica filmske kritike za mlade

Nakon septembarske posete Subotici, redakcija Filmoskopije nastavlja kritičarsku turneju u Požegi. Program koji će se održati u prostorijama udruženja GASI (Građanska alijansa za socijalnu inkluziju, Knjaza Miloša 8) u Požegi:

• Petak 20. oktobar u 19h –  besplatna projekcija filma Teret (Ognjen Glavonić, 2018).

Članice redakcije Iva Leković i Katarina Koljević predstaviće rad Filmoskopije, nakon čega sledi projekcija.

O filmu Teret na ovom linku https://www.fcs.rs/filmovi/teret/

• Subota 21. oktobar, takođe u prostorijama GASI, Iva Leković i Katarina Koljević vodiće radionicu filmske kritike za mlade.

Radionica će trajati od 11h do 16h, sa jednočasovnom pauzom. Zainteresovani mogu da se prijave za radionicu popunjavanjem kratkog forulara na ovom linku https://rb.gy/h7xvy

Broj učesnika na radionici je ograničen.

O autorkama koje će vodoti radionicu kritike:

Iva Leković je istoričarka umetnosti. Osnovne studije završila je na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Beogradu, a master studije pri rektoratu Univerziteta umetnosti. Trenutno je student doktorskih studija na katedri za Teoriju dramskih umetnosti, kulture i medija. Sarađuje sa festivalom Beldocs i ULUPUDS-om, na programima festivala i kao kustos izložbenih manifestacija. Autor je nekoliko kustoskih postavki, kataloških publikacija i stručnih tekstova na teme iz oblasti savremenih umetnosti i filma.

Katarina Koljević je diplomirala filmsku i televizijsku režiju na Fakultetu dramskih umetnosti. Režirala je i napisala nekoliko kratkih filmova koji su bili prikazivani na značajnim filmskim festivalima u regionu i Evropi. Bila je deo Sarajevo Talent Campusa 2020. godine. Režirala je i adaptirala nekoliko radio drama za Drugi program Radio Beograda. Radi kao asistent režije i reditelj kastinga u Beogradu.

Kritičarska turneja deo je projekta Filmoskopija – decentralizovana kritika, koji za cilj ima razvijanje kritičke misli kod mladih, promovisanje filmske kulture i srpskog filma, decentralizaciju filmske ponude, te upoznavanje mladih sa filmskim ostvarenjima koja pokreću dijalog o akutnim problemima našeg društva. U okviru istog projekta, nedavno je objavljena i knjiga Filmoskopija – Odabrani tekstovi o savremenom srpskom filmu 2010-2023.

Projekat Filmoskopija – decentralizovana kritika organizuje Agencija za bavljenje umetničkim stvaralaštvom R&F u Subotici uz podršku Vlade Švajcarske, u okviru projekta Kultura za demokratiju koji realizuje Hartefakt fond. Osnovan 2019. godine s ciljem razvijanja kritičke misli kod mladih, portal Filmoskopija funkcioniše pod pokroviteljstvom Filmskog centra Srbije, a u saradnji sa NFC Filmart.

Fotografije—NFC Filmart