Geotehničkim istraživanjima do precizne deonice auto-puta Požega-Kotroman

26. Avgust 2020
Geotehničkim istraživanjima do precizne deonice auto-puta Požega-Kotroman

U toku su geotehnička istraživanja za deonicu auto-puta od Požege do Kotromana, koji će dalje preko granice sa BiH biti spona sa Sarajevom. Reč je o teškoj trasi na kojoj je konfiguracija terena planinska zbog čega će na dužini deonice od 61 kilometra biti veliki broj tunela i mostova.

Gradonačelnica Užica dr Jelena Raković Radivojević je istakla da je za Grad Užice važna blizina auto-puta i dodala da će 26 kilometara deonice od Požege do Kotromana biti teritoriji grada Užica.

Po sadašnjim rešenjima izlazak građana Užica na budući auto-put biće na petlji Zlakusa i petlji Mačkat. Geotehnička istraživanja koja su u toku preciznije će odrediti buduću trasu auto-puta, rekla je ona i dodala da gradsko rukovodstvo radi analizu za lokacije potencijalnih budućih industrijskih zona koje Užicu nedostaju. Svesni smo da su upravo industrijske zone od neprocenjivog značaja kako za razvoj Užica, tako i čitavog Zlatiborskog okruga, istakla je gradonačelnica prilikom obilaska radova u pratnji saradnika.

Istraživanja se sprovode u cilju ispitivanja kvaliteta zemljišta, a trenutno se radi na lokaciji u Potočanju i na tunelu koji prolazi kroz sledeće brdo. Geotehnička istraživanja za idejni projekat obuhvataju oko 4 000 m bušenja, a projekat za građevinsku dozvolu biće izbušeno još oko 11 000m bušenja, rekao je Vladimir Filipović, direktor Zavoda za geotehniku Saobraćajnog instituta CIP. On kaže da je plan da se istraživanja završe do zime kako bi što pre krenuli u projektovanje.

Na delu koji prolazi kroz mesne zajednice, Zlakusa, Krvavci, Mokra Gora i Gradsku opštinu Sevojno, trećina deonice je u mostovima, trećina u tunelima, a ostatak su nasipi, naveo je Nikola Maksimović, direktor JP Užice razvoj, precizirajući da će na deonici budućeg auto-puta od Požege do Kotromana biti ukupno 66 tunela i 27 mostova. On je naglasio da na celokupnoj deonici nijedna kuća neće biti rušena.

Precizne rokove za početak gradnje na ovoj deonici trenutnu je nemoguće reći, jer sve zavisi od izrade projektne dokumentacije za koju je potrebno oko godinu i po dana, rekao je Maksimović.


Vlajkov put deo pristupnih saobraćajnica budućeg auto- puta

Po sećanju meštanina Milana Jovanovića, Vlajkov put koji je trenutno u jako lošem stanju izgrađen je 1964. godine više od pol veka je veza stanovnika Potočanja, Krvavaca, Drežnika, Nikojevića i Ravni sa Sirogojnom koje je na teritoriji opštine Čajetina i dalje ka Novoj Varoši i ostalim opštinama regiona.

Dva puta u kratkom vremenskom periodu voda je odnela put, zbog čega smo tražili pomoć lokalne samouprave, ali ovaj put je u nadležnosti JP Putevi Srbije. Vidite kakav je put i koliki je kanal , a ovuda saobraća autobus ka Sirogojnu, rekao je Jovanović za naš portal.

Vlajkov put biće deo pristupnih saobraćajnica budućeg auto- puta, rekao je Nikola Maksimović, director JP Užice razvoj. On tvrdi da će kako ovaj tako i ostale pristupne saobraćajnice biti rekonstruisane tokom gradnje auto puta što će biti obaveza izvođača. Do tada lokalna samouprava će rekonstruisati ono što je do nje, kako bi radovi mogli da se izvedu,naveo je Maksimović.