Jedini iz Srbije
Učenici užičke Ekonomske škole, na Međunarodnom sajmu virtuelnih preduzeća u Plovdivu – u konkurenciji 115 škola iz Bugarske i zemalja u okruženju – osvojili su drugo mesto u kategoriji za najbolju prezentaciju svog preduzeća.
Na 19. Međunarodnom sajmu u Plovdivu, na kome se birao nabolji štand virtuelnog preduzeća, najbolji propagandni materijal, prezentacija i promoter, učenici užičke Ekonomske škole bili su jedini predstavnici Srbije.
Njihovo, virtuelno preduzeće za proizvodnju i promet organske hrane BioFoodies, postoji već tri godine, iza sebe ima više domaćih i internacionalnih sajamskih nastupa, dvanaestoro zaposlenih, učenike Ekonomske škole koji su, primenivši naučeno, stigli do nagrade u kategoriji za prezentaciju preduzeća.
“Najvažnija je bila komunikacija i usklađenost između nas”, kaže Ivana Vasić, učenica 3. razreda užičke Ekonomske škole, “i timski rad koji smo ustanovili kada smo krenuli.”
“Istražili smo tržište i došli smo do podatka da je organska proizvodnja delatnost budućnosti”, kaže Ivan Karajičić, “smatramo da ćemo na ovaj način moći da osvestimo dosta ljudi o važnosti organske hrane.”
Za uspešan nastup na Sajmu virtuelnih preduzeća koja osim protoka novca i robe u potpunosti simuliraju rad preduzeća, kažu, presudan je timski rad ali i praktična primena naučenog.
Darja Đokić, učenica trećeg razreda, kaže da su im u pripremama pomagali profesori.
“Sve što naučimo ovde iz ekonomije, prava, engleskog, poslovne ekonomije, sve to se svodi u poslovanje preduzeća”, ističe Marko Arsenijević, “sam timski rad nas koji činimo preduzeće, sve to sklapa celinu od koje se može očekivati uspeh.”
S nagradama svakako ali i bez njih, učešće na sajmu za ove, buduće ekonomiste različitih profila, ima višestruki značaj.
“Kada mi pričamo sa njima, kada oni rade to na misaonom nivou, to ide teško, ali kada deca to osete, kada vide kako sklopiti ugovor, kako uraditi fakturu, oni shvate sta se to učilo, govorilo”, objašnjava Mirjana Marjanović, profesorka ekonomske grupe predmeta. “Ovi sajmovi su konkretizacija ili sumiranje više predmeta i praktična primena znanja iz svih predmeta.”
Ljiljana Maksimović Rubežanović, profesorka ekonomske grupe predmeta, kaže da su učenici “sami osmislili sve što je trebalo i videli su šta su im propusti jer su uspeli da se uporede s nekim drugim preduzećima koja su se pojavila, to je za njih jedno dragoceno iskustvo”.
Do kraja školske godine, kažu nastojaće da poprave neke propuste u radu svog preduzeća, obezbede učešće na novom sajmu i pripreme se za upis na fakultet.