Kulturno nasleđe kao turistički brend

iconKultura

Autor : uzice.rs

August 25, 2021

“Kulturno nasleđe kao turistički brend”, bila je tema panel diskusije održane u velikoj sali RPK Užice u okviru “Žestivala”. Bila je ovo prilika da predstavnici Grada Užica čuju iskustva onih koji su uspeli da svoje bogato kulturno nasleđe stave u funkciju razvoja turizma. To će sigurno mnogo značiti u daljim aktivnostima na razvoju Starog grada, ali i ostalih spomenika kulture i istorije kojima Užice obiluje.

“Grad Užice ulaže i neguje svoje kulturno nasleđe, ovo je još jedan korak ka cilju da naše kulturno nasleđe maksimalno iskoristimo u turističke svrhe” istakao je obraćajući se prisutnima Dragoljub Stojadinović zamenik gradonačelnika Užica.

On je podsetio da je u toku rekonstrukcija Užičkog srednjevekovnog grada, u koju je do sada uloženo oko 60 miliona dinara za kompletnu konzervaciju svih zidina, rekonstrukciju kule, i čeličnu konstrukciju iznad kazamata odakle se pruža još jedna staza i prelep pogled na naš grad.

“Gradonačelnica je juče u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija potpisala ugovor vredan 10 miliona dinara za geotehnička istraživanja, za most koji će povezivati magistralu i užičku srednjovekovnu tvrđavu. Sledeće godine ćemo krenuti sa izgradnjom pomenutog mosta koji će učiniti da turisti koji idu ka Zlatiboru, Mokroj Gori, Višegradu, Crnoj Gori svrate u Užice, posete Stari grad, Hidrocentralu po kojoj smo nadaleko poznati u svetu, da vide našu zelenu biciklističku stazu i dođu do Neolitskog naselja u koje smo zahvaljujući sredstvima prekogranične saradnje uložili preko 370 hiljada evra. Užice ima turistički potencijal, Užice će nastaviti da ulaže u turizam i mislim da ćemo u narednom periodu sve više prihoda imati od turizma i da će sve više turista svraćati u naš grad”.

Da će rekonstrukcijom tvrđave Užice dobiti prepoznatljivost, potvrdila je i Iskra Maksimović direktorka tvrđave “Golubački grad”.

“Ako pametno i dobro razvijete tvrđavu, stavite je u funkciju turizma i ne naškodite kulturnom nasleđu dobićete višestruki efekat. Turisti će doći, zadržaće se u Užicu, provešće vreme i pamtiće Užice po tvrđavi. Imaćete nešto što jednog dana možete da pretvorite u brend Užica. Tvrđava Golubac je postala jedan od najposećenijih turističkih destinacija u Srbiji. Veoma je poznata i u okruženju, stigli smo do Australije i do Amerike, imali smo i putnike sa kruzera koji su došli samo da bi videli tvrđavu.”

Vesna Vlatković, samostalni saradnik za informisanje JP „Beogradska tvrđava“, istakla je da tvrđava ne mora da bude samo mesto koje je kroz istoriju nasleđeno i koje samo po sebi predstavlja turistički događaj i doživljaj, nego može biti i mesto izuzetnih dešavanja kao što je slučaj sa Beogradskom tvrđavom.

“Ne treba zaboraviti nove tehnologije mora se hvatati korak sa novim tehnologijama i približiti sve te lokalitete, sve značajne kulturne i istorijske spomenike i sva ta dešavanja kroz nove vidove tehnologije.”

Peti dan Žestivala obeležiće Poslovni susreti zakazani za četvrtak 26. avgust u Svečanoj sali Gradske kuće dok će u večernjim satima u bašti Gradskog kulturnog centra Užice biti upriličeno sećanje na profesora Miloša Broćića.

Fotografije preuzete sa www.uzice.rs.