Najčešći kvarovi na iPhone uređajima

19. Decembar 2022
Najčešći kvarovi na iPhone uređajima

Suočimo se sa činjenicom – iPhone je postao naš svakodnevni saveznik. Sa njim provodimo naše jutarnje časove, večernje izlaske, radno vreme na poslu, pa čak i pauze za toalet. On poseduje aplikaciju za svaku sferu našeg života, te nije začuđujuće da se iznerviramo ukoliko se na njemu javi određeni kvar.

S tim u vezi, kako bismo vam olakšali posao i skratili sate bezuspešnog pretraživanja interneta, za vas smo sastavili listu sa najčešćim kvarovima na iPhone uređajima i savetima kako da ih otklonite.

#1 Crnilo preko celog ekrana – šta uraditi kada ekran na iPhone-u postane poptuno crn?

Iako tehnologija sa simbolom zagrižene jabuka uzima primat na tržištu, jer važu za onu koja nikada “ne zapucava”, pojava crnog ekrana nije retka.

Problem crnog ekrana je karakterističan po tome što se, pored crnila, ekran potpuno zamrznuo, dok se zvuk i dalje reprodukuje. Sve reakcije korisnika su pritom apsolutno ograničene.

Stručnjaci ukazuju na činjenicu da se potencijalni razlog za ovu pojavu može pronaći u radu software-a ili hardware-a, a najčešće usleđuje tokom poziva ili tokom update-a.

Ukoliko sledeći trik ne reši problem, potrebno je da odnesete telefon u servis za iPhone telefone i konsultujete se sa profesionalcem po pitanju ove zavrzlame.

Najpre je potreno da izvršite sledeće radnje:

  • Pritisnite i brzo pustite dugme za pojačavanje zvuka na iPhone-u ;
  • Pritisnite i brzo pustite dugme za smanjivanje zvuka na iPhone-u ;
  • Pritisnite i nastavite da držite spoljašnje dugme za gašenje i pokretanje uređaja, sve dok se na ekranu ne pojavi simboličan Apple logo.

Ukoliko se nakon ovih instrukcija ništa značajno nije promenilo, savetuje se da ostavite vaš mobilni telefon na punjaču, i to otprilike na dobrih pola sata. Ako se za to vreme nije pojavio znak za punjenje, neophodno je da ipak odnesete vaš uređaj u specijalizovani servis za mobilne telefone.

#2 Zelena linija na obodu ekrana – šta preduzeti ukoliko se na iPhone-u pojavi zelena štrafta?

Većina mobilnih uređaja novije generacije je izuzetno delikatna i osetljiva na dodir, te se može javiti problem “zelene linije” na bočnoj strani ekrana.

Korisnici su primetili da je ovaj kvar najzastupljeniji kod iPhone modela X, 11, 12 i 13.

Neočekivana vest jeste da konkretno rešenje za ovaj problem ne postoji – makar tako nagoveštava Apple forum podrške, uz objašnjenje da je to uzrok fabričke greške.

Upravo zbog toga ova kompanija vrši i momentalnu zamenu telefona, te možete odneti vaš uređaj u oficijalnu radnju ukoliko vas zadesi kvar “zelene linije”.

Neki eksperti smatraju da problem leži u hardware-u, te da isprobate sledeće trikove pre odlaska u radnju:

  • Izvršite ponovno pokretanje vašeg iPhone uređaja – na ovaj način ćete izbrisati sav keš, kao i privremene podatke, ali ćete osloboditi memoriju vašeg telefona. Potrebno je da pritisnite i držite istovremeno Power on/off dugme i dugme za smanjivanje jačine zvuka. Nakon toga, prevucite strelicu koja se pojavila na ekranu udesno i posle svega nekoliko sekundi pritisnite dugme za uključivanje.
  • Izvršite pokretanje vašeg iPhone telefona u režimu oporavka – bez brige, ovaj proces ne briše podatke, već se tokom njega instalira najnovija verzija iOS-a. Ukoliko se brinete za vaše podatke, nije na odmet da napravite rezervnu kopiju. Nakon toga, možete povezati vaš mobilni sa računarom uz pomoć USB kabla, a potom pokrenite aplikaciju iTunes i izvršite prinudno pokretanje uređaja.

Ovo je moguće ukoliko istovremeno pritisnete dugme za smanjivanje jačine zvuka i dugme za uključivanje (Power on/off). Na iTunes-u će vam se ponuditi opcija za Update-ovanje, te je potrebno samo da je izaberete.

  • Resetovanje telefona – na regularan način.

Ukoliko se vaš telefon ne vrati u prvobitno stanje, neophodno je da kontaktirate Apple tim za podršku ili da posetite vašu lokalnu Apple radnju, i konsultujete se sa osobljem u vezi problema.

#3 Pregrevanje telefona – problem kod svih modela iPhone-a

Nezavisno od vašeg trenutnog modela i implementirane tehnologije, svi iPhone uređaji su skloni problemu pregrevanja. 

Ova poteškoća nastaje usled prekomerne upotrebe mobilnog telefona i činjenice da koristite previše zahtevnih aplikacija u isto vreme.

Kako biste izbegli komplikacije, sa vama ćemo podeliti nekoliko saveta kako da sprečite pregrevanje:

  • Isključite aplikacije koje vam ne trebaju, a rade u pozadini – ukoliko ste na Youtube-u, nema potrebe da vam rade i TikTok, Instagram, Facebook, Bluetooth i one aplikacije koje ne koristete u datom momentu.
  • Uključite režim za štednju baterije – ovo se odnosi na opciju koja manje troši energiju time što će recimo smanjiti osvetljenje.
  • Ne koristite telefon dok se puni – na taj način “terate” telefon da (pre)više radi, a samim tim se baterija neće adekvatno napuniti.

Nadamo se da vam je ovaj blog tekst bio koristan, koliko i informativan, te da smo uspeli da vam pružimo sve relevantne podatke kako biste lako i bez muke otklonili pomenute kvarove – Za još sličnih i praktičnih saveta iz IT sveta, pratite naš sajt!

Fotografije—https://www.pexels.com/photo/silver-iphone-x-with-airpods-788946/https://www.pexels.com/photo/person-holding-silver-iphone-7-887751/