Region

“Agro dan” za edukaciju poljoprivrednika Čajetine

AUTOR | Slavica Panić

AD 2
22.04.2018.

Zlatiborski Eko Agrar, organizovao je prvu konferenciju o poljoprivredi u opštini Čajetina pod nazivom “Agro dan“. Poljoprivrednim proizvođačima iz ovog kraja pružena je edukativna podrška stručnih službi iz oblasti poljoprivrede, predstavljeni programi podrške, prezentovane ponude osiguranja banaka, prodavaca poljoprivredne mehanizacije, stočne hrane, rasadnika i dr.

AD 1

Pored turizma poljoprivreda je najveća razvojna šansa zlatiborskog kraja. Opština Čajetina iz godine u godinu sve više ulaže u ovu privrednu granu, strategijski je razvija i motiviše poljoprivredne proizvođače da se vrate ili iznova započnu poljoprivrednu proizvodnju. Ozbiljno bavljenje poljoprivredom podrazumeva praćenje savremenih trendova kako u proizvodnjii tako i u plasmanu proizvoda na tržište.

„Shvatili smo da je pored finansijske, edukativna podrška podjednako važna za naše poljoprivredne proizvođače. Prvi put smo organizovali ovo okupljanje pod nazivom „Agro dan“, verujući da će dati rezultate i postati tradicija. Kroz panele na koje smo podelili ovaj skup, pokušali smo da odgovorimo na sva pitanja poljoprivrednika, dajući šansu da im predstave svi naši saradnici, bilo da su u pitanju banke, osiguravajuće kuće ili trgovinski subjekti“, kaže Vladimir Bojović, direktor Zlatiborskog Eko Agrara.

Vlade Bojovic

Opština Čajetina ovogodišnjim budžetom za poljoprivredu je opredelila sredstva od 40 miliona dinara a nije isključeno da će rebalansom ona biti i veća. Strategijom ruralnog razvoja opštine, koju je Čajetina usvojila pre dve godine, ulaganja se uvećavaju a podršku im pruža i nadležno ministarstvo, kroz IPARD i druge fondove.

Ono što poljoprivrednim proizvođačima sa područja opštine Čajetina najviše nedostaje i na šta se najviše i bazira naša podrška je mehanizacija, objekti i stočni fond. Rešavanje tih problema je deo naše strategije pa smo za dve godine uspeli da broj umatičenih grla uvećamo za 15% što je veliki pomak za kratak period“, ističe Bojović i dodaje da edukacija u svim segmentima ulaganja mora biti verni pratilac jer bez znanja nema održanja materijalnih dobara i postignutih rezultata.

Prednost  poljoprivrednih proizvođača zlatiborskog kraja svakako jeste visoko razvijen turizam pa je tržište za najveći broj proizvoda sigurno. Seoski turizam je neraskidiva veza ove dve grane ali i hotelski turizam čije kuhinje su nezamislive bez proizvoda  geografskog porekla.

AD 3

„To je naš smer strategije i razvoja, ulažemo u razvoj seoskog turizma i pružamo podršku svim seoskim domaćinstvima koja pored poljoprivrede žele da se bave i turizmom. Povezivanje turizma i poljoprivrede je sigurna budućnost naše opštine. Sve što radimo je pod okriljem ekologije koja je uslov opstanka a njeno očuvanje motiv  Čajetine koja pretenduje da postane ekološka opština“, dodaje Bojović.