Na Zlatiboru u toku “Sretenjski market”

iconČajetina

Autor : Slavica Panić

February 16, 2019

Manifestacija pod nazivom “Sretenjski market” u hotelu Mona na Zlatiboru ove godine je organizovana prvi put i to u od 14.do 16-og februara. Cilj ove manifestacije jeste da se posetioci Zlatibora, na još jedan način, upoznaju svim onim što nudi zlatiborski kraj.

Na dvadesetak štandova izlagači su predstavili svoje trradicionalne i autentične proizvode koji se mogu naći na tržištu a potiču iz ovog kraja. Akcenat je pre svega na zdravim, uglavnom organskim proizvodima , kada je reč o hrani ali i odevnim predmetima od vune koji su prepoznatljivi decenijama unazad.

“Da se hranimo što zdravije, po mogućstvu organskom ali pre svega zdravom hranom, da znamo njeno poreklo i prednosti, postao je opšti trend kako među svim građanima tako i među turistima koji sve češće na destinacijama na kojima odmaraju, traže proizvode tog geografskog područja. Tako hotelijeri intenzivno sarađuju sa proizvođačima takve hrane i pića koje čine i specijalnu ponudu ugostiteljskih objekata. Ovo je prilika i za izlagače da predstave svoje proizvode ali i za posetioce da ih degustiraju ali i kupe ako im se dopadnu”, kaže jedan od organizatora manifestacije iz menadžmenta hotela Mona, Dejan Pejčinović.

Među mlečnim i suvomesnatim proizvodima, raznim vrstama rakija, sušenog voća, sokova i džemova, novina za mnoge posetioce našla se na Štandu ES Komerca iz Prijepolja koji u svojim trgovinama širom Srbije, prodaju i svoje proizvode kao brend “Volim dobro u ljudima”. Tu su razne vrste sokovam, džemova, testenina i gotovih proizvoda od heljdinog i speltinog brašna ali ono što je za većinu novo jeste šećer koji mogu konzumirati dijabetičari.

“Sve proizvode izrađujemo od plodova iz našeg kraja. Počeli smo sa proizvodima od kupine i maline a kasnije i drugog voća. Naši organski proizvodi sa dodatkom stevije nešto su sasvim novo na tržištu. Stevija je prirodni zaslađivač, potpuno organski i potpuno bezbedan za dijabetičare pa je to za nas značajan I specifičan dodatak koji naše proizvode razlikuje od drugih. Odnedavno prodajemo i tradicionalne pite, heljdopitu i speltopitu što se pokazalo kao dobra ideja imajući u vidu interesovanje kupaca”, kaže predstavnik ove porodične kompanuje, Armin Jusović.

“Sve je počelo bratovom i mojom željom da tražimo tartufe, najcenjenije gljive koje uvek na tržištu imaju dobru cenu. Tragajući rodila nam se ideja da pravimo i neke proizvode sa tartufima, pa ih danas deceniju nakon prvobitne zamisli već imamo 42. Proizvodimo vina, namaze, ulja, sireve, čokolade, med i druge jedinstvene ukuse na tržištu Srbije. Kupci sui  među našim ljudima, ali značajno više prodajemo gostima koji posećuju Beograd i koji već lako pronalaze našu radnju u pešačkoj zoni u Skadariliji. Osim maloprodaje u našoj zemlji, Damar tartufi mogu se naći i u pojedinim zemljama Evropske unije, ali i na tržištu u arapskim zemljama”, navodi Marko Trifunović, vlasnik Damar i “Tartuf shop-a”.

Svako od posetilaca ima priliku da isproba izložene proizvode da a sigurno za pojedine i da vidi i degustira prvi put. Retki su oni koji nisu kupili bar neki od proizvoda i poneli ga kao dragocenost sa Zlatibora.