Na Zlatiboru u toku “Sretenjski market”

February 16, 2019
Manifestacija pod nazivom “Sretenjski market” u hotelu Mona na Zlatiboru ove godine je organizovana prvi put i to u od 14.do 16-og februara. Cilj ove manifestacije jeste da se posetioci Zlatibora, na još jedan način, upoznaju svim onim što nudi zlatiborski kraj.
Na dvadesetak štandova izlagači su predstavili svoje trradicionalne i autentične proizvode koji se mogu naći na tržištu a potiču iz ovog kraja. Akcenat je pre svega na zdravim, uglavnom organskim proizvodima , kada je reč o hrani ali i odevnim predmetima od vune koji su prepoznatljivi decenijama unazad.
“Da se hranimo što zdravije, po mogućstvu organskom ali pre svega zdravom hranom, da znamo njeno poreklo i prednosti, postao je opšti trend kako među svim građanima tako i među turistima koji sve češće na destinacijama na kojima odmaraju, traže proizvode tog geografskog područja. Tako hotelijeri intenzivno sarađuju sa proizvođačima takve hrane i pića koje čine i specijalnu ponudu ugostiteljskih objekata. Ovo je prilika i za izlagače da predstave svoje proizvode ali i za posetioce da ih degustiraju ali i kupe ako im se dopadnu”, kaže jedan od organizatora manifestacije iz menadžmenta hotela Mona, Dejan Pejčinović.
Među mlečnim i suvomesnatim proizvodima, raznim vrstama rakija, sušenog voća, sokova i džemova, novina za mnoge posetioce našla se na Štandu ES Komerca iz Prijepolja koji u svojim trgovinama širom Srbije, prodaju i svoje proizvode kao brend “Volim dobro u ljudima”. Tu su razne vrste sokovam, džemova, testenina i gotovih proizvoda od heljdinog i speltinog brašna ali ono što je za većinu novo jeste šećer koji mogu konzumirati dijabetičari.
“Sve proizvode izrađujemo od plodova iz našeg kraja. Počeli smo sa proizvodima od kupine i maline a kasnije i drugog voća. Naši organski proizvodi sa dodatkom stevije nešto su sasvim novo na tržištu. Stevija je prirodni zaslađivač, potpuno organski i potpuno bezbedan za dijabetičare pa je to za nas značajan I specifičan dodatak koji naše proizvode razlikuje od drugih. Odnedavno prodajemo i tradicionalne pite, heljdopitu i speltopitu što se pokazalo kao dobra ideja imajući u vidu interesovanje kupaca”, kaže predstavnik ove porodične kompanuje, Armin Jusović.
“Sve je počelo bratovom i mojom željom da tražimo tartufe, najcenjenije gljive koje uvek na tržištu imaju dobru cenu. Tragajući rodila nam se ideja da pravimo i neke proizvode sa tartufima, pa ih danas deceniju nakon prvobitne zamisli već imamo 42. Proizvodimo vina, namaze, ulja, sireve, čokolade, med i druge jedinstvene ukuse na tržištu Srbije. Kupci sui među našim ljudima, ali značajno više prodajemo gostima koji posećuju Beograd i koji već lako pronalaze našu radnju u pešačkoj zoni u Skadariliji. Osim maloprodaje u našoj zemlji, Damar tartufi mogu se naći i u pojedinim zemljama Evropske unije, ali i na tržištu u arapskim zemljama”, navodi Marko Trifunović, vlasnik Damar i “Tartuf shop-a”.
Svako od posetilaca ima priliku da isproba izložene proizvode da a sigurno za pojedine i da vidi i degustira prvi put. Retki su oni koji nisu kupili bar neki od proizvoda i poneli ga kao dragocenost sa Zlatibora.
“Gold gondola” počinje sa radom

Nakon pet godina od početka radova, jedna od najznačajnijih kapitalnih investicija opštine Čajetina, zlatiborska ”Gold gondola” prima prve putnike, što predstavlja veliki ...
Cela vestTuroperatori iz šest gradova Rusije boravili na Zlatiboru

Nakon upoznavanja sa ponudom i sadržajima najposećenije planine Srbije, gosti ocenili da Zlatibor ima veliki potencijal na ruskom turističkom tržištu i iskazali spremnost za saradnju. D...
Cela vestNovi sjaj zlatiborskog jezera

Turističko jezero u centru Zlatibora, amblem planine dobija potpuno novi izgled. Srce zlatiborskog turizma i simbol njegovog stoletnog razvoja, pored koga su se odmarale generacije, rekonst...
Cela vest