Region

Degustacija rakija uvod u proslavu Dana grada

AUTOR | Biljana Kuzmanović

29.09.2016.

Regionalni festival voćnih rakija „Žestival“ održaće se u nedelju, 2. oktobra 2016. godine u Hali Veliki park od periodu od 10 do 17 časova.Osnovni cilj je da se na ovaj način afirmiše i unapredi proizvodnja i plasman voćnih rakija, ali i širih turističkih i drugih potencijala i vrednosti užičkog kraja.

 

Šansa za nezaposlene jeste poljoprivreda, a Žestival je dobra prilika da se afirmišu najbolji primeri proizvođača šljiva. Ohrabrujuće je što se u poslednjih 10 godina beleži porast površina pod ovom tradiconalnom srpskom voćkom. Zasadi su uglavnom od 30 do 50 ari, a malobrojni su primeri šljivika od hektar i više. Poljoprivredni stručnjaci ističu da se sve više sade nove sorte šljiva (čačanska rana, čačanska lepotica), koje su otpornije za razliku od trnovača i madžarki.

Da je proizvodnja rakije tradicija našeg kraja, dokazuje pisani dokument iz 1892. godine da je Užičanin Toma Naumović u Briselu izlagao „Užički klekovaču“ i da se kući vratio sa odlikovanjima. Proizvodnja kvalitetnih voćnih rakija, datira od tada do danas, a poznavaoci rakije tvrde da se ona ne pije, već se isključivo degustira, naglasio je Branislav Mitrović, predsednik Skupštine grada Užica i predsednik Organizacionog odbora „Žestivala“.

Na festivalu će izlagati i takmičiće se afirmisani proizvođači rakija iz Zlatiborskog okruga i individualni proizvođači iz svih opština regiona. Posetiocima će se predstaviti i proizvođači opreme za pečenje rakije, proizvođači prirodnih sokova, džemova, suvih šljiva, meda i turističke organizacije regije Zapadna Srbija.

Učesnici, ali i posetioci biće u prilici da prisustvuju predavanjima stručnjaka sa Instituta iz Čačka i beogradskog Poljoprivrednog fakulteta, koji će i ocenjivati oko 70 uzoraka rakija.

Festival nije izložbenog karaktera, njegova suština je u uspostavljanju direktne komunikacije sa proizvođačima, istakao je Slavko Lukić direktor Regionalne razvojne agencije “Zlatibor“.

Ova manifestacija je značajna i iz ugla turizma, jer je dobar način za predstavljanje domaćih proizvoda stranim kupcima, ocenio je Boban Perišić, direktor Turističke organizacije Užice.  

Inače turistima koji dođu u užički kraj kao specijaliteti koje moraju probati preporučuju se komplet lepinja, pršuta i rakija.

Organizatori Žestivala su grad Užice, Regionalna privredna komora, Regionalna razvojna agencija, Poljoprivreda savetodavna i stručna služba Užice, Turistička organizacija regije Zapadna Srbija i Poslovni klub Zapadne Srbije.

Specijalni izlagači su Zlatiborac d.o.o i Hotel Mona Zlatibor. 

Svaki posetilac je potencijalni dobitnik vrednih nagrada.