Region

Dan pešačenja u Užicu

AUTOR | uzickarepublikapress.rs

Dan pesacenja 16.09. (1)
14.09.2017.

U subotu 16.09.2017. godine na Dan pešačenja u Republici Srbiji, grad Užice u saradnji sa Planinarskim klubom „Rujno“ poziva sve građane na akciju pešačenja pod nazivom „Đurića orlovi“ u klisuri reke Đetinje, duž staze Stare pruge.

Početak šetnje je u 8 časova i 15 ispred hotela Turist, odnosno u 9 časova ispred Velike brane. Tom prilikom će biti promovisana planinarsko-pešačka staza „Đurića orlovi“ koja je uređena i obeležena uz podršku grada Užica, RRA Zlatibor, PD „Rujno“ i vodičkog udruženja „Kapedunum“.

Kružna planinarska staza počinje skretanjem sa staze Stare pruge kod Velike brane, nastavlja se vidikovcima preko brda i prolazi kroz šumu prema makadamskom putu koji se spušta do Stare pruge nazad ka Velikoj brani.

Ukupna dužina staze je 9,5 km sa usponom i spustom od po 350 m. Potrebno vreme za prelazak staze je oko 6 časova, uz stručno vođenje iskusnih planinara PD „Rujno“. Akcija je rezultat projekta „Aktivan odmor – Zlatibor, Zlatar, Tara“, koji sprovodi Regionalna razvojna agencija Zlatibor, a koji je finansijski podržalo Ministarstvo trgovine turizma i telekomunikacija.

Projektom je unapređen kvalitet turističke ponude i izletničkog turizma grada Užica, Nove Varoši i Bajine Bašte uređenjem mesta za odmor uz reku i rekreaciju na reci. Finansijskim sredstvima Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija i grada Užica u klisuri reke Đetinje postavljeno je 5 odmorišta, 1 kućica znanja za decu, 5 klupa , 4 info table, 10 putokaza, uređeno i obeleženo 9,5 km planinarske staze Đurica Orlovi.

images

Pešačenje je najprirodniji i po zdravlje najkorisniji način kretanja. Ovaj oblik telesne aktivnosti je jednostavan, pristupačan i za zdrave i za bolesne, u svakoj životnoj dobi i za oba pola.

Pešačenje, naročito u prirodi, kombinovana sa vežbama ima blagotvoran uticaj na čovekov organizam .

Naučno je dokazano a praktično potvrđeno, da redovno šetanje i vežbe u prirodi najmanje tri puta nedeljno u trajanju od 30 do 60 minuta:

  • povoljno utiču na rad srca i krvnih sudova i dobra su prevencija srčanim oboljenjima,
  • snižavaju i regulišu krvni pritisak,
  • eliminišu višak kilograma,
  • smanjuju nivo štetnih masnoća u krvi (LDL holesterol i trigliceridi), a povećavaju nivo korisnog HDL holesterola,
  • poboljšavaju psihičku ravnotežu i smanjuju psihičku napetost,
  • deluju na i regulisanje šećera u krvi,
  • prevencija su za neke vrste malignih oboljenja,
  • poboljšavaju metaboličke procese,
  • jačaju mišiće, ligamente i zglobove i povećavaju njihovu snagu,
  • podstiču socijalizaciju (potreba za druženjem),
  • utiču na oblikovanje tela i očuvanje lepote,
  • produžuju život i čine ga srećnijim.