Region

Srpski proizvodi za police nemačkog lanca

AUTOR | Biljana Kuzmanović

inkubator DM
17.10.2018.

Kompanija dm drogerie markt od 1. oktobra započela je u osam  gradova u Srbiji promociju projekta  „dm inkubator” koji srpskim proizvođačima pruža mogućnost da razviju svoj proizvod i plasiraju ga na domaće tržište kroz lanac prodavnica. Time, kako kažu u DM-u doprinose razvoju domaće proizvodnje i konkurentnosti domaćih proizvoda na našem tržištu.

govornici

Radoje Krajišnik, menadžer nabavki kaže da je Kompanija DM najveći drogerijski lanac u Evropi koji posluje u preko tri i po hiljade objekata u 13 zemalja.

„Videli smo izvanrednu mogućnost da u saradnji sa partnerima projekta pokrenemo projekat čiji primarni cilj je da na našim policama mogu da se pojave i te kako dobri, kvalitetni, inovativni proizvodi srpskog porekla, sa srpskim komponentama koji će biti pristupačni za svakog kupca. Cilj je da kroz ovaj projekat predstavimo, zajedno sa preduzetnicima koji se budu prijavili na projekat, proizvode koji će se pojaviti u budućnosti, nakon završetka projekta naći u 91. maloprodajnom objektima u Srbiji.“

On dodaje da je jedan od uslova da proizvodi sadrže određeni procenat voća, povrća i lekovitog bilja poreklom iz Srbije. To mogu biti proizvodi iz segmenta lepote, kozmetike, hrane, dijetetski suplementi. Prednosti pri kvalifikaciji za ove projekte su proizvodi koji sadrže organske komponente. Tako želimo da promovišemo organsku proizvodnju i potvrdimo da je DM najveći uvoznik i prodavac organskih proizvoda u Srbiji.“

slusaoci

Slavko Lukić, direktor Regionalne razvojne agencije Zlatibor očekuje da će se određeni broj proizvođača sa područja Zlatiborskog okruga prijaviti za učešće u ovom projektu, verujući da bi pojedini proizvodi mogli da zauzmu mesto na rafovima DM-a.

Besplatna podrška u treninzima, uslugama marketinga plasmana proizvoda, mentoring, redizajn ambalaže i kontakti sa drugim učesnicima u ovom projektu, takođe su značajni za sve koji veruju da već imaju ali i za one koji hoće da unaprede svoje proizvode upravo kroz ovaj projekat u pokušaju da se nađu među najmanje 20 koji do kraja naredne godine vidno biti obeleženi da su deo ovog projekta na policama DM-a, istakla je Ana Žegarac, šefica odeljenja za međunarodnu saradnju Razvojne agencije Srbije.

Na konkurs koji  je otvoren od 1. oktobra do 30.novembra 2018. godine, prijava učesnika je preko portala www.dm-inkubator.rs.

Proglašenje pobednika konkursa je 1.maja naredne godine ,a najmanje 20 odabranih proizvoda na tržištu će se pojaviti do kraja naredne godine.

Treba istaći da je jedan od osnovnih kriterijuma za odabir  da proizvodi koje proizvođači do sada nisu uvršteni u ponudu niti jednog trgovinskog ili HORECA objekta koji posluje u Srbiji, kao id a na konkursu na mogu učestvovati registrovana poljoprivredna gazdinstva.

Projekat “DM inkubator” se realizuje u saradnji sa USAID Projektom za konkurentnu privredu, Razvojnom agencijom srbije (RAS) i Nacionalnim udruženjem za razvoj organske proizvodnje Serbia Organica.