Užice i okolina privlače poslovne ljude i inostrane turiste

iconUžice

December 27, 2018

Porast turista od oko 12%, popunjenost kapaciteta Konačišta Grad do nivoa 65% i završetak ozbiljnih radova u Potpećkoj pećini, po rečima direktorke Turističke organizacije Užice Danijele Đorđević-Arsić, obeležili su turističku 2018. godinu.

Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i Grad Užice uložili su ukupnu osam miliona dinara za zamena elektroinstalacija, postavljanje klupa i stolova i suvenirnice ispred pećine, i obnovu saobraćajne i turističke signalizacije. Pomenuti radovi započeti su sredinom oktobra, a otvaranje ovog  lokaliteta za redovne posete planirano je za 1. april naredne godine.

Ohrabruje interesovanje inostranih turista za posete Užicu i okolini, kao i činjenica da je konačište prepoznato kao baza poslovnih ljudi koji u našem gradu prosečno borave dva do dva i po dana, posećuju lokalne kafiće i restorane, obilaze određene lokalitete (najviše Mokru goru i Potpeć, prate Jugoslovenski pozorišni festival “Bez prevoda” i kupuju za sebe i za poklone grnčariju iz Zlakuse), a nalaze vremena i za bioskop, pozorište i druge kulturne sadržaje.

Iz razloga sve veće frekvencije u konačištu deo asortimana suvenira može se ovde kupiti posle 16 časova do kada radi Info centar. Organizacijom obuke za somelijere koja je nedavno organizovana upravo u konačištu, pokazalo se kao dobar poslovni potez koji će se intenzivirati u narednoj godini.

Keramika iz Zlakuse prepoznata je u čitavom svetu kao tradicionalni proizvod koji ima upotrebnu i umetničku vrednost Foto–S.Bunardžić

Turistička organizacija Užice posrednik je između izdavaoca smeštajnih kapaciteta u seoskom turizmu, lica koja pružaju uslugu stan na dan i turista koji odsedaju u Užicu. Gotovo na dnevnom nivou raste broj registrovanih pružalaca ovih usluga, usled nedostatka hotelskih smeštajnih kapaciteta, ali i dalje jedan broj funkcioniše u sivoj zoni, kaže naše sagovornica.

Ona dodaje da se broj turista najbolje prati po ovom parametru, koji tokom tekuće godine beleži značajan porast gostiju iz Kine. Praksa pokazuje da se dobro sporazumevaju na engleskom iako je kineski primarni jezik, ocenjuje direktorka TO Užice. Uverena je da turističke organizacije moraju da ulože još puno truda kako bi spremno dočekali turiste sa ovog područja, dok objedinjenim proizvodima možemo da odgovorimo njihovim zahtevima.

Na dolazak turista sa područja Kine, ali i iz drugim zemalja sveta kao i domaćih gostiju utiču promocije na sajmovima u zemlji i inostranstvu  na kojima se Užice predstavlja u okviru objedinjene ponude Turističke regije Zapadne Srbije, kao i prisustvo u medijima i na društvenim mrežama, na čemu će “dugouzlazni” akcenat biti u godini koja je pred nama.

Naredna godina biće posvećena intenzivnoj medijskoj promociji turističkih potencijala Užica i okoline, ističe Danijela Đorđević- Arsić, direktorka Turističke organizacije Uice

Turistička ponuda u svakom smislu mora se prilagođavati ciljnim grupama, jer su se u vreme intenzivnog razvoja informacionih tehnologija trendovi, potrebe i zahtevi drastično promenili. Danas ljudi dosta vremena provode na poslu, unapred pripremljeni kreću na putovanje, jer žele da budu opušteni i da se osećaju rasterećeno. Na određenom lokalitetu očekuju samo kratke smernice i sadržaje koji će ih u datom momentu zadržati gde su se zatekli i eventualno nakratko produžiti boravak, ukazuju sve analize iz oblasti turizma.

Danijela Đorđević- Arsić, direktorka Turističke organizacije Užice smatra da čitav Balkan kao prostor zahteva objedinjenu ponudu, jer određeno istraživanje ukazuje da prosečan evropski turista želi to područje da obiđe za sedam dana.

Svesni činjenica da određena turistička destinacija putncima ostaje u trajnom sećanju kupovinom suvenira, u TO Užice se razmišlja o definisanju lokalnog suvenira, ali zbog brojnih znamenitosti Užica i okoline smatraju da je nemoguće iskristalisati jedinstven suvenir. Potreba za suvenirima sa otiscima Užičke republike, Starog grada, komplet lepinje, Potpećke pećine, grnčarije iz Zlakuse i drugih potencijala koji treba da privuku, zadrže i ponovo vrate turiste ovde, veruje Danijela Đorđević- Arsić, direktorka Turističke organizacije Užice.

Spomen kompleks na Kadinjači konstantno privlači pažnju inostranih turista Foto–URP

Da je Užička republika nedovoljno upotrebljen proizvod u turističko promotvinom smislu, shvatili smo zbog ogromnog interesovanja turista iz Kine i Slovenije upravo za tu istorijsku celinu, naglašava direktorka Turističke organizacije Užice. Ona tvrdi da su za turiste sa pomenutih područja  Trg i spomen kompleks na Kadinjači sinonimi za Užice.

Zato će u narednoj godini fokus turističke organizacije biti kako da se iskoriste i u funkciju stave potencijali kojima raspolažemo, među kojima je Užička republika na vodećem mestu. Pod tim imenom i sloganom može sigurni smo da se može dobro prodati kako na domaćem tako i na međunarodnim turističkim tržištima kao originalan proizvod, zaključuje naša sagovornica.