Sistem 48 treba da dokaže da je građanin uvek u pravu

Autor: Biljana Kuzmanović
27. Februar 2019
Sistem 48 treba da dokaže da je građanin uvek u pravu

Od око 800  zahteva upućenih lokalnom administratoru Sistema 48 sati koji poslednja tri meseca funkcioniše u Užicu rešeno je 64,8%. Sugrađani su se najviše obraćali zbog neispravnih sijalica u sistemu javne rasvete, udarnih rupa na kolovozima, kao i zbog parkiranja na javnim površinama. Sistem je pokazao da nedostaju adekvatne gradske odluke koje bi omogućile nadležnosti pojedinih službi zbog čega sam izdao nalog da se uradi  šest gradskih odluka i da sena prvoj narednoj sednici Skupštine grada stave na glasanje, ističe gradonačelnik Tihomir Petković.

 

Komunikacija građana posredstvom Sistema 48 prvog čoveka grada dovela je do saznanja koliko ima problema u pojedinim komunalnih oblastima, a na koje mu saradnici u prethodne tri četiri godine nisu ukazivali, naveo je on. Petković tvrdi da je dao nalog da se problemi ubrzano rešavaju, ističući da će kada je javna rasveta u pitanju kod koje problem stvara i dotrajala oprema ove godine biti izdvojeno 40 miliona dinara, i naredne isto toliko kako bi se počelo sa modernizacijom javne rasvete čiji cilj je ušteda energije. Zbog sanacija udarnih rupa u gradu znatno ranije u odnosu na prethodne godine pokrenuta je asfaltna baza u Sevojnu, a uklanjanje nepropisno parkiranih vozila biće rešeno novom odlukom koja se priprema, očekuje on.

Gradonačelnik veruje da je sistem dobar mehanizam za podizanje kvaliteta javnog sektora iznutra sa krajnjim ciljem da i praktično zaživi filozofija “Da je građanin uvek u pravu”!

Milan Milanović, centralni administrator je naveo da je najveći broj zahteva upućen posredstvom sajta Grada Užica (250 zahteva), oko 160 je stiglo slanjem na mail. Mogućnost da pozovu fiksnim telefonom na broj 592 448 iskoristilo je 190 sugrađana, dok je oko stotinu građana Užica došlo na noge centralnom administrator koji sedi u prizemlju zgrade Skupštine grada u kancelariji 18A.  Android aplikacijom zahteve za rešavanje problema upućeno je 86 prijava, a porukom na mobilni telefon 65.

Značajna prednost Sistema 48 je što se problemi, primedbe i sugestije umesto na oko 30, sada kroz šest različitih kanala slivaju u jednu bazu odakle dalje elektronskim putem idu na adrese javnih preduzeća i ustanova, gradskih uprava, inspekcijskih službi i organa koji se u nadležnosti lokalne samouprave, a gde su angažovani administratori.

Sistem 48 sati je skraćeni put za rešavanje problema građana na lokalu, a sve ono  što nije u nadležnosti lokalne vlasti centralni administrator je u obavezi da korisnika obavesti ko jeste i kako najbrže može doći do rešenja, kaže Branislav Mitrović, koordinator Sistema 48.  Ponosan je što su građani kroz oko 800 kvalitetnih i konkretnih zahteva očigledno žele da urede život u lokalnoj zajednici.

Mitrović je najavio da će se među šest odluka koje se pripremaju naći i ona o direktnom učešću građana u radu lokalne zajednice, kroz koju će jasno biti definisano kojim procedurama će građani Užica moći posredstvom referenduma, zbora, javne rasprave ili javnog slušanja, da upute predloge i daju sugestije kako bi uticali na planiranje budžeta i drugih odluka koje su im kao poreskim obveznicima važne.

Podsećamo, za Odluku o uvođenju Sistema 48 odbornici Skupštine grada Užica glasali su u junu mesecu prošle godine, a ista je u informacionom obliku primenjiva od 6. novembra 2018. godine.

Značajno je istaći da je Informacioni Sistem 48 nakon samo tri meseca funkcionisanja Gradu Užicu dobio nagradu Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave za doprinos uspostavljenoj modernijoj i funkcionalnijoj komunikaciji sa građanima.

Sistem 48 sati se u okviru projekta realizuje uz podršku UN i SKGO.

Sistem 48 sati za reformu javnog sektora