Brendirane srpske destinacije siguran proizvod za svetske turiste

iconTurizam

December 11, 2018

Kontinuirano prisustvo u medijima važan je segment svake turističke destinacije,ali turiste  provereno privlači ponuda “drugačija od drugih”. Iz tog razloga, a zbog ograničenih budžeta  marketing i promocija turističkih organizacija moraju biti dobro isplanirani, kako bi privukli što više potencijalnih turista sa ciljanih tržišta, istakao je Miroslav Rađen, direktor TO regije Zapadna Srbija, na godišnjoj konferenciji koja je organizovana u hotelu “Omorika” na Tari.  Zadovoljan je brojem turista koji posećuju turtističke destinacije u Zlatiborskom okrugu, jer se beleži konstantni rast u poslednjih pet godina,a ove godine turistički promet je povećan za 10 odsto.

Rađen ukazuje da broj domaćih turista raste od 2015. godine zahvaljujući vaučerima u iznosu od 5 000 dinara koje je Ministarstvo trgovine,turizma i telekomunikacija uvelo od te godine u cilju promocije domaćih destinacija.  Rezultati podsticajnih mera pokazuju das u najposećenije planine, a novina u turističkoj ponudi je tura Čarobni turistički prsten kojim je obuhvaćena vožnja Drinom počev od Perućca do Višegrada sa posetom Andrić gradu i dalje preko Mokre gore i Drvengrada čime je obuhvaćena vožnja starom prugom od Višegrada do Mokre gore. Evidentan je i sve veći broj stranih turista, među kojima i značajan broj Kineza, navodi Rađen.

 

Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija YUTA kaže da turisti iz Kinu u našu zemlju u najčešće dolaze posredstvo agencija iz Hrvatske, Crne Gore i Slovenije, jer su ove zemlje pre nas Kinu kao i druge azijske zemlje prepoznali kao potencijalno tržište. On vrlu dobru ocenu pripisuje pojedinim agencijama iz Srbije koje su se poslednjih par godina okrenule receptivnom turizmu i usmerile i na tržišta Koreje i Japana, čiji gosti se sve duže zadržavaju u našoj i zemljama regiona.  Veći broj gostiju iz Kine, kojima Srbija jeste prošle godine ukinula vize Seničić očekuje kada se ponovo uspostavi direktna avionska linija Peking- Prag- Beograd, koja je uspostavljena u septembru 2017., ali ukinuta krajem novembra ove godine. On upozorava da bi država preko resornog ministrstva i inspekcijskih službi što pre trebalo da uvede red za rad domaćih i stranih turističkih vodiča.

Govoreći o značaju odnosa sa javnošću i medijskoj promociji destinacije, iskusni stručnjak za marketing Olga Baletić, sa pozicije PR-a Turističke organizacije Srbije podsetila je predstavnike turističkih organizacija i agencija iz čitave Srbije okupljene na Tari,  da je turizam najbrže rastuća industrija sveta. Morate biti kreativni i definisati kvalitetan turistički proizvod, jer je to prvi uslov za sigurnu prodaju. Nakon toga potrebno je voditi integrisanu kampanju čiji krajnji cilj treba da bude kreiranje brenda za targetirano tržište što bi na kraju trebalo da dovede do ostvarenja profita, objasnila je Baletićeva.

I ona se osvrnula na za 95% veći broj turista iz Kine koji se beleži u ovoj u odnosu na prošlu godinu, ističući da oni vole da obilaze sve što ih podseća na nekadašnju  Jugoslaviju, najpre  Muzej Jugoslavije, ali rado pohode i “putevima Valtera” i sličnim turama.

Pokazuju izuzetno interesovanje uopšte za istoriju Srbije pa se uvek mogu sresti u obilasku Gornjeg grada beogradske tvrđave konkretno spomeniku Despota Stefana Lazarevića, ali i čitavog Kalemegdana, navela je Baletićeva.

Ono što je istaknuto kao marketiška preporuka turističkim poslenicima iz Srbije je da posvete pažnju izradi web sajtova i mobilnih aplikacija i da ukoliko žele da budu ozbiljni igrači u globalnoj turističkoj utakmici moraju imati prevode na jezike tržišta koja su targetirali. Preporuka je i da propagandni materijali u turističkim objektima budu na jezicima gostiju koje će dočekati uz očekivanje da im se ponovo vrate, ali i preporuče rodbini i prijateljima iz čitavog sveta.

A da za to postoji i opravdano očekivanje govori istraživanje tokom koga se došlo do podataka da 44% turista koji su posetili našu zemlju kaže da su najviše iznenađeni kulturno-istorijskim nasleđem Srbije, a zatim i gostoprimstvom, gastronomijom i provodom.

Inače, Srbija bi do kraja godine trebalo da ostvari devizni priliv od turizma u iznosu od 1,35 milijardi evra, što je rekordan rezultat u ovom sektoru. Tokom 10 meseci ove godine u našoj zemlji  je boravilo gotovo tri miliona turista, što je 11% više nego u istom periodu lani.

Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, polovinu posetilaca činili su gosti iz inostranstva. Stranci su najviše boravili u Beogradu, a zatim slede Novi Sad, Zlatibor, Vrnjačka Banja, Kopaonik, dok su domaći gosti najčešće posećivali banje, i to najpre Vrnjačku Banju a onda Zlatibor, Sokobanju, Kopaonik i Beograd.