Zlatibor – uživanje za sva čula
Na Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu, opština Čajetina i Turistička organizacija Zlatibor, promovisali svoju turističku ponudu, aktivni turizam i atraktivne sadržaje. TO Zlatibor, na objedinjenom štandu Turističke regije “Zapadna Srbija” i ovog puta bila je centralni deo ponude, posete i interesovanja posetilaca. Virtuelna vožnja gondolom fascinirala zainteresovane da se na ovaj način upoznaju sa ovom turističkom atrakcijom svetskih razmera.
Turistička organizacija Zlatibor, na ovogodišnjem Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu, akcenat je stavila na promociju sportskog turizma i predstojeću letnju sezonu. Svoju ponudu na sajmu predstavio je i veliki broj zlatiborskih hotelijera, a posetioci su na jednom mestu mogli da se upoznaju sa kompletnom ponudom ove planinske lepotice i da iskoriste sve povoljnosti rane rezervacije.
“Prošla godina bila je jedna od najuspešnijih, kada je u pitanju broj poseta. Taj podatak nas obavezuje, pa smo u istom tendu nastavili u 2018-oj godini. Zlatibor sve više posećuju porodice sa malom decom pa su među top ponudama za predstojeću letnju sezonu zabavni parkovi “Avantura park” i “Dino park”. Ove zime su prilagodili svoje kapacitete zimskoj ponudi a tokom leta biće još atraktivniji i privlačniji turistima”, kaže direktor TO Zlatibor Vladimir Živanović.
Svi posetioci sajma mogli su virtuelno da pređu trasu buduće Gold gondola i da vide kako će izgledati realna vožnja gondolom. Ovu vrstu vožnje, pored brojnih posetilaca sajma, iskusio je i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić. Tokom dva i po minuta virtuelno se doživi pogled na ceo Zlatibor, od centra, preko međustanice kod Ribničkog jezera do vrha Tornika. Svi koji su iskusili ovu virtuelni vožnju, poneli su sa sajma snažan utisak i želju za stvarnom vožnjom na ovoj trasi.
“Umesto dva i po minuta, stvarna vožnja trajaće 25 minuta. Verujemo da ćemo gondolu, kompletno finansiranu iz sredstava opštine Čajetina, završiti i pustiti u rad do kraja ove godine pa će turisti stvarnom vožnjom moći da dožive Zlatibor”, rekla je na sajmu direktorka JP “Gold gondola” Bojana Božanić.
Opština Čajetina u narednom period planira intenzivni nastavak ulaganja u infrastruktru kako bi turistička ponuda bila još više upotpunjena.
“Ulagaće se u pešačke i biciklističke staze, nove parkovske površine a za goste Zlatibora, svakodnevno će biti organizovani izleti do brojnih mini lokaliteta. Pored završetka i puštanja u rad Gold gondole, za Zlatibor ali i za čitav okrug, od velikog je značaja puštanje u rad aerodrome Ponikve. To je put do većeg broja posetilaca ovom kraju, pre svega inostranih, iz Kine, Rusije, Nemačke i Holandije kao bivših jugoslovenskih republika”, kaže zamenik predsednika opštine Čajetina Arsen Đurić.
Jedna od promotivnih aktivnosti na štandu TO Zlatibor, koja je privukla veliku pažnju posetilaca bilo je i koktel druženje. Udruženje somelijera pripremilo je neobične koktele čiji sastojci su prvo izazvali nevericu a dobijeni ukus oduševljenje degustatora.
Najviše pažnje izazvao je koktel čiji sastojci su: zlatiborski neslani kajmak, surutka, rakija od dunje i sirup od bosioka.
U drugi su “smućkali” šljivovicu, aromatizovani biber, sirup od matičnjaka i lvande, gazirani čaj od kamilice i domaći biter od začinskog bilja. Svi sastojci su zlatiborskog porekla, odraz zdravog i lekovitog ukusa. Oni koji su probali kazu da ima ukus Zlatibora, bridak, pitak i nezaboravan.