Bajina Bašta dobila urbani vrt u okviru projekta „Niklo kao ja”
U okviru projekta „Niklo kao ja”, kompanija A1 Srbija nastavlja sa sadnjom urbanih vrtova, čineći gradove zelenijim i otpornijim na klimatske promene. Bajina Bašta je ove godine postala jedan od novih 10 gradova u Srbiji koji će dobiti urbani vrt – vrt ostrvo, osmišljen tako da stavlja postojeće stablo u centar pažnje, oko kojeg se pejzaž oblikuje kao prirodna oaza.
Ovaj vrt je inspirisan poštovanjem postojećih elemenata u prostoru, s fokusom na staro drvo koje postaje simbol trajnosti i kontinuiteta. Sadnja u slojevima, koristeći biljke različitih visina i tekstura, stvara organski tok oko stabla, pretvarajući ovaj centralni element u živi stub života i energije. Ovaj pristup ne samo da pruža estetsku vrednost, već i značajno doprinosi povećanju biodiverziteta u urbanoj sredini, privlačeći različite vrste insekata i ptica.
„Vrt ostrvo je primer kako se postojeći prirodni elementi mogu sačuvati i integrisati u novi prostor, stvarajući harmoniju između urbanog okruženja i prirode. Ovaj pristup doprinosi očuvanju biodiverziteta i obogaćuje zajednicu prostorom za opuštanje i povezivanje s prirodom,” izjavio je Vladimir Milutinović, pejzažni arhitekta i saradnik UG Ekonaut.
Prošle godine u okviru projekta „Niklo kao ja” zasađeno je deset urbanih vrtova u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, Čačku, Bečeju, Kragujevcu, Novom Pazaru, Subotici, Somboru i Smederevu. Ove godine planirana je sadnja novih deset, uključujući i vrt u Bajinoj Bašti, čime A1 Srbija nastavlja svoju misiju širenja zelenih površina i unapređenja kvaliteta života u urbanim sredinama.
A1 Srbija kroz svoju ESG strategiju kontinuirano ulaže u postizanje dugoročnih ciljeva u oblasti održivosti. Ovaj pristup ne obuhvata samo projekte delovanja na klimatske rizike i zaštitu biodiverziteta, kao što je Niklo kao ja, već uključuje i dugoročne planove dekarbonizacije, povećanja udela održive energije iz sopstvene proizvodnje, povećanja energetske efikasnosti u poslovnim operacijama i poštovanje principa cirkularne ekonomije. Kao vodeći prozjumer u sektoru telekomunikacija, A1 je do sada postavio blizu 6.000 solarnih panela na 330 lokacija, što je ekvivalent godišnjoj potrošnji električne energije više od 750 domaćinstava. Investicije u OIE su deo strateškog opredeljenja kompanije i cilja postavljenog na nivou cele A1 Grupe, koji se odnosi na postizanje klimatske neutralnosti do kraja 2030.
Autor fotografija—Polina Čečina