Nastavnice iz Karana drugoplasirane
Violeta Rakić, nastavnica tehničkog i informatike i Slađana Marković, školska bibliotekarka obe zaposlene u Osnovnoj školi „Miodrag Milovanović- Lune“ u Karanu osvojile su drugu nagradu za rad iz oblasti matematike, računarstva, informatike i tehničkog obrazovanja na konkursu „Digitalni čas“ koji je sprovelo Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija.
Rad pod nazivom „Dva- tri klika do pravih informacija“ odnosi se na bibliotečko- informaciono opismenjavanje učenika konkretno za osposobljavanje za pretraživanje kooperativnog onlajn bibliografskog sistema (COBISS.SR) i Uzajamnog kataloga (COBIB.RS), kao i sa načinima pristupa Antologiji srpske književnosti (ASK) i SCIndeksu.
Već treću godinu zaredom, na časovima Informatike i računarstva, sa učenicima sedmog razreda realizujemo informatičko-bibliotečke radionice o upotrebi elektronskih servisa i to u cilju samostalnog pronalaženja, selektovanja, klasifikovanja i povezivanja informacija u funkcionalnu celinu. Učenici se na praktičan način upoznaju sa funkcionisanjem Kooperativnog onlajn bibliografskog sistema (COBISS.SR) i Uzajamnog kataloga (COBIB.RS), sa mogućnostima digitalne biblioteke, kao i sa načinima pristupa Antologiji srpske književnosti( ASK) i SCIndeksu, kaže Slađana Marković.
Ona pojašnjava da će konkretan produkt ovog rada u realnim situacijama olakšati i poboljšati učenje i svakodnevne aktivnosti, ali i motivisati učenike za dalji rad, jer im kako iz iskustva kaže, često nedostaje literatura za izradu seminarskih radova, zatim se dešava da u biblioteci nema lektire, ali i situacije da učenici nemaju vremena ili su loše raspoloženi.
Markovićeva još dodaje da je nastava bazirana na tabli i zidnim novinama potpuno suprotna od onoga što je današnjim đacima zanimljivo i može da ubrza udaljavanje i otuđivanje od škole. Nastavno osoblje svesno je da korišćenje savremene tehnologije više nije inovacija, već nužnost i naša svakodnevica. Ipak, osnovni zahtev u primeni obrazovne tehnologije mora biti ispoštovan, računar se mora koristiti na adekvatan način, a ne da bude cilj samom sebi.
Tvrdi da je važan psihološki momenat, u kome učenik očekuje da je sve na najviše dva- tri klika, da je nezavisan od mesta, vremena i nastavnika i da uvek i svuda može dobiti željenu informaciju. Na nama zaposlenima u prosveti je da iskoristimo njihova očekivanja u prave svrhe i pokažemo im put ka permanentnom obrazovanju, tj. da budemo nastavnici informatori. Saradnja nastavnika i korišćenje savremenih metoda rada u radu sa učenicima, uz pomoć nove moderne tehnologije, doprinosi zadovoljavanju ne samo obrazovnih, već i širih potreba i interesovanja učenika, navodi Markovićeva.
Inače, konkurs resornog ministarstva je bio otvoren od 4. do 15. novembra. Pristiglo je ukupno 267 radova predmetnih i razrednih nastavnika osnovnih škola iz Srbije od kojih je 51 rad odabran za nagradu i to 17 radova u oblasti matematike, računarstva, informatike i tehničkog obrazovanja, zatim u oblasti društvenih nauka, umetnosti i sporta kao i u oblasti prirodnih nauka.
Treba istaći da je ovo peti nagradni konkursa namenjena nastavnicima osnovnih škola u Srbiji, a u prethodna četiri ukupno je prijavljeno 1083 rada. U nadležnom ministarstvu ističu da je “đacima neophodno omogućiti ne samo da uče informatiku i programiranje kao obavezan predmet, već da im celokupan obrazovni proces bude prilagođen potrebama vremena u kome živimo i da nformatički i digitalni pristup mora biti primenjen u svim nastavnim programima“.
Spisak dobitnika nagrada možete pogledati OVDE.