Nadležne službe spremne za zimsko održavanje

26. Decembar 2020
Nadležne službe spremne za zimsko održavanje

Prioritet kod zimskog održavanja u Užicu su javne i zdravstvene ustanove, kao i linije gradskog i prigradskog prevoza putnika, ističe Nikola Maksimović, direktor JP „Užice razvoj“ u čijoj nadležnosti je realizacija, kontrola i koordinacija svih javnih preduzeća angažovanih na zimskom održavanju grada.

Zimsko oržavanje zvanično je počelo 1. novembra i trajaće do 15. marta. Do sada su s obzirom na povoljne vremenske uslove za ovo doba godine, bila pasivna dežurstva što podrazumeva pripravnost ukoliko dođe do poledice ili drugih atmosferskih padavina.

Čišćenje će se kao i do sada vršiti po pripritetima. Kod prve grupe prioriteta obaveza je da ulice i putevi budu očišćeni u roku od 24 časa od prestanka padavina. Kod druge i treće grupe prioriteta taj rok je 48 sati, navode nadležni.

U dogovoru sa gradskim rukovodstvom u program ovogodišnjeg održavanja puteva i ulica u Užicu uvršteno je još nekoliko ulica. Reč je o još jednom putnom pravcu u Lunovom selu koji vodi ka Požegi, zatim u Kačeru gde je zbog potrebe privrednih preduzeća koja funkcionišu na tom području. Dodata je i Jelovogorska ulica, pa će sve ulice biti čišćenje po utvrđenom planu koji podrazumeva I, II i III prioritet održavanja.

 

Osim navedenih biće i putevi prema školama, vrtićima i drugim javnim ustanovama. Ove goidne poseban akcenat biće prilazi ka Domu zdravlja, Dečjem i ATD dispanzeru, apotekama, Kovid bolnici u krugu kasarne i Zdravstvenom centru.

Maksimović ističe da je definisana organizacija održavanja i čišćenja, mehanizacija je spremna, a nabavljene su i potrebne količine soli, kalcijum hlorida i rizle za posipanje. Za potrebe seoskih mesnih zajednica već je isporučeno 15 raonika i predviđene količine goriva prema potrebama iz prethodnih godina.

Put ka Jelovoj gori Foto–D.Mijatović

Realizovan je i tender za podizvođača ukoliko dođe do obilnijih snežnih padavina, kaže Maksimović i dodaje da je dogovoreno da komunalna policija više kontroliše vozila koja su parkirana na teritoriji grada. To se pre svega odnosi na ulice koje služba za održavanje JKP Niskogradnja koristi tokom zimskog perioda, kako bi bile prohodne.

On tvrdi da je postignut i dogovor sa JKP „Bioktoš“ kada je u pitanju pražnjenje kanti sa smećem tokom zime u pitanju. Istovremeno radnici ovog preduzeća po prvi put ove godine građanima koji lože isporučuju kese za odlaganje hladnog pepela. Sve ovo su važne komunalne usluge za naše sugrađane, pa sa druge strane očekujemo od njih da svesnije parkiraju automobile, odlažu otpad i isključivo hladan pepeo sipaju u džakove namenjene za to.

 

Govoreći o čišćenju trotoara i drugih javnih površina program obuhvata dve grupe prioriteta sa preko 40 lokacija. Tokom ovogodišnje sezone zimskog održavanja se nalazi čišćenje i posipanje stepeništa u blizini škola. Ovaj deo posla poveren je JKP „Bioktoš“. Ukoliko vremenski uslovi budu iziskivali u poslove održavanja biće uključena i sva ostala javno- komunalna preduzeća koja poseduju neophodnu mehanizaciju što se posebno odnosi na traktore.

Kompletnu realizaciju, kontrolisanje i koordinaciju svih javnih preduzeća kada je u pitanju plan i program zimskog održavanja u nadležnosti je JP „Užice razvoj“ u kome su određena lica koja su 24 sata u pripravnosti. Oni će primati pozive i reagovati u najdelikatnijim situacijama.

U skladu sa zahtevima sugrađana ove godine vodiće se računa po pitanju količine rizle na gradskim ulicama i ona će se nalaziti u ulicama u kojima je to neophodno. Posipaće se kontrolisano, ali po rečima direktora JP „Užice razvoj“ bezbednost građana je na prvom mestu. Rizla koja bude prosuta na ulicama biće uklonjena prilikom prvog prolećnog čišćenja.