“U kola bez alkohola” kampanja Agencije za bezbednost saobraćaja

Autor: Agencija za bezbednost saobraćaja
15. Februar 2025
“U kola bez alkohola” kampanja Agencije za bezbednost saobraćaja

Agencija za bezbednost saobraćaja, u okviru kampanje “U kola bez alkohola”, nastavlja da promoviše važnost odgovornog ponašanja u saobraćaju, a ovogodišnja kampanja nosi poruku Volan nije za promile. Kako saopštavaju iz Agencije za bezbednost saobraćaja, kampanja se sprovodi u deset lokalnih samouprava u Srbiji među kojima su Zlatibor, Zrenjanin, Kopaonik, Subotica i drugi, ali i na društvenim mrežama. Krajnji cilj je skretanje pažnje na posledice vožnje pod dejstvom alkohola kroz aktivnosti na terenu.

Ideja je da se građanima kroz razgovor, alkotestiranje i aktivnosti sa pijanim naočarima, ukaže na važnost odgovornog ponašanja u slučaju konzumiranja alkohola.

Iz Agencije za bezbednost saobraćaja podsećaju da je alkohol jedan od najčešće evidentiranih uzroka nastanka saobraćajnih nezgoda sa poginulim i povređenim licima. Njegova konzumacija utiče na vreme reagovanja, smanjuje koncentraciju, koordinaciju i preciznost pokreta, izaziva pospanost i utiče na promenu svesti i pravilno donošenje odluka.

Treba istaći da vozač koji nije pio alkohol pre nego što je seo za volan, ima vreme reagovanja od jedne sekunde, a kada je u stanju umerene i teške alkoholisanosti njegovo vreme reagovanja od jedne sekunde se značajno povećava na minimum tri sekunde.

Trezan vozač pri brzini od 50 km/h i reagovanjem od jedne sekunde pređe put dužine oko 14 metara, dok kod vozača pod dejstvom alkohola prilikom reagovanja ovaj put iznosi oko 42 metra. Preciznije, dok trezan vozač zaustavi svoje vozilo ispred prepreke, vozač pod dejstvom alkohola tek počinje da reaguje na uočenu prepreku.