Proleće će pokrenuti gondolu a gondola nove turističke projekte i sadržaje
Prva etapa radova na, do sada najvećem projektu opštine Čajetina, Gold gondoli biće završena krajem januara ili prvih dana februara. Posle toga sledi probno pokretanje žičare a nakon oko dva meseca, ukoliko sve bude teklo po planu, gondola će biti spremna za prevoz prvih putnika. Pokretanjem gondole, čiji rad će obeležiti iduću letnju sezonu, pokrenuće se i novi projekti i brojni turistički sadržaji na Zlatiboru.
Poslednja faza građevinskih radova, koji se izvode na glavnoj međustanici Gold gondole, privedena je kraju. Potrebno je još postaviti garaže sa dve strane međustanice, montirati opremu, elektro i mašinsku, unutar međustanice koja je centralni deo čitavog sistema i njen tehnički pokretač. Završeno je povezivanja kablova između elektro ormara i trafo stanice nakon čega se nastavljaju mašinski radovi i postavljanje sajle od međustanice do poslednje stanice na trasi.
„Trenutno se izvlače pomoćne sajle a u ovim vremenskim uslovima potrebno je oko dve sedmice da se taj posao završi. Preostaje nam i postavljanje telekomunikacionog kabla duž svih stubova a deo pomoćnih kablova je već postavljen. Uklapamo se u sve planirane vremenske okvire a kraj januara bi trebao da nam definiše kraj radova odnosno početak rada gondole“, kaže direktorka JP Gold gondola Bojana Božanić.
Procedura koja se mora sprovesti pre stavljanja gondole na uslugu putnicima je njen probni rad koji će trajato oko dva meseca. To vreme je potrebno za sprovođenje svih testova i provera dosadašnjih radova i ugrađenih sistema.
„Sve se radi pod nadzorom francuske kompanije Pomagalski, kako je ugovorom i definisano pa će oni, zajedno sa našim izvođačima radova, sprovoditi potrebne aktivnosti. Nakon radova na testiranju i proveri celokupnog sistema očekuje nas procedura tehničkog prijema. Pošto je sve rađeno u skladu sa projektnom i tehničkom dokumentacijom, nadamo se da neće biti nikakvih problema u vezi tehničkog prijema i dobijanja upotrebne dozvole pa i konačnog puštanja u rad naše zlatiborske gondole“, dodaje Božanićeva.
Ono što se sada naziva završetkom gondole u stvari predstavlja jedan novi početak koji će generisati nove projekte i nove propratne sadržaje koji će stvoriti jedan integrisani turistički proizvod Zlatibora. Za sve to potrebno je napraviti nove finansijske planove, planove daljeg rada i daljih aktivnosti kako bi upravljanje gondolom bilo funkcionalno, kvalitetno i efikasno.
„Prvi projekti koji se planiraju sa početkom rada gondole odnose se na početnu stanicu. To je izgradnja zgrade uprave koja će biti i zgrada gde će se prodavati karte, gde će biti garaže, ugostiteljski i trgovinski sadržaji i sve ono što je potrebno turistima pre same vožnje gondolom. Na međustanici će se vršiti aktivacija prostora za neke buduće aktivnosti kada Ribničko jezero više ne bude korišćeno za vodosnabdevanje a tu ulogu će vrlo brzo preuzeti postrojenje Sušičko vrelo na kome se intenzivno radi. Naš cilj jeste da posetioci Zlatibora, pored pogleda koji će im pružiti vožnja gondolom, uživaju i u mnogim drugim sadržajima koji će biti pre svega adrenalinskog karaktera ali i onima koji nude mir i uživanje u odmoru“, ističe direktorka Božanić.
Realizacijom ovog projekta rodila se i ideja za njegovo proširenje pa će najduža gondola na svetu, sada već izvesno dobiti još jedan krak, odnosno trasu dugu oko 4.500 metara. Reč je o novoj gondoli koja će međustanicu Ribničko jezero povezati sa vrhom Čigote. Sistem neće biti povezan žicom ali će putnici od međustanice moći da biraju da li da se žičarom dalje penju ka vrhu Tornika ili vrhu Čigote.
Lokalna samouprava ozbiljna je da realizuje projekat nove žičare ka Čigoti, što će dalje pružiti nove mogućnosti za nove sadržaje i još bolju prezentaciju prirodnih lepota Zlatibora. U sve aktivnosti će se ući ozbiljno definisanom projektnom dokumentacijom, sa detaljnim planom realizacije kao što je to bila praksa i do sada.
Svi realizovani i planirani projekti, zajedno sa razvojem poljoprivrede i proizvodnje zdrave hrane, siguran su put ka daljem turističkom ali i ekonomskom razvoju Zlatibora. Da su ideje opravdane potvrđuje i sve veći broj gostiju čije uvećanje prati implementacija svakog novog sadržaja koji se nudi posetiocima.
Zlatiborska Gold gondola, i pre njenog puštanja u rad, postala je brend i simbol ove planine. Okolnosti koje su uticale na intenzitet izvođenja radova, čuvene faze praćene dozvolama, medijska izveštavanja koja su privlačila pažnju javnosti, bila su svojevrsna reklama koju možda ne bi osmislili ni najveći marketinški eksperti. Tu je i onaj prefiks GOLD koji je svakako bio motiv da se projekat najduže gondole realizuje, obaveza da se istraje i opravda poverenje da jedna mala lokalna samouprava može u nečemu da bude prva u svetu i da je vredelo da Čajetina u takav projekat uloži više od 13 miliona evra.
Svi oni koji su sumnjali da će lepote Zlatibora gledati iz vazduha, udobno smešteni u kabine gondole i to na relaciji dugoj čak devet kilometara, već na proleće kada priroda pokaže svoje najlepše lice, imaće priliku da to i učine i otklone svaku svoju sumnju.