Virtuelni privid sreće?

U društvu duboko nezadovoljnih pojedinaca, prilično je lako plasirati proizvode koji doprinose instant gratifikaciji. Živimo u eri skrolovanja, u kojoj imamo toliku moć da samo jednim pokretom prsta u deliću sekunde biramo sadržaje kojima želimo da budemo okruženi.
Tu moć u virtuelnom prostoru koristimo da se okružimo profilima koji imaju nešto što mi želimo da imamo, a ono što zapravo želimo time da dobijemo je da se osećamo onako kako mislimo da se oni osećaju. Zbog toga ćemo kupovati proizvode koje mislimo da oni koriste. Kupićemo i dubai čokoladu koja je u trendu, jer i mi želimo da budemo u trendu.
Ono što ne shvatamo je da je upravo ta visoka izloženost predstavama različitih životnih stilova, meðu kojima dominiraju oni koji pretenduju da deluju luksuzno, ono što nas i čini nezadovoljnima. Dok posmatramo šta sve neko ima, naš um istovremeno razmišlja o tome šta mi sve nemamo. Dubai čokolada na nekom apstraktnom nivou predstavlja element luksuznog i modernog stila života, i kao takva nam omogućava da barem na kratko osetimo kakvog je ukusa živeti na taj način. Meðutim, kao što posle naglog skoka dopamina pri uzimanju šećera dolazi do pada, isto tako naglo opada i osećaj zadovoljstva sobom koji smo imali dok smo konzumirali luksuz u formi čokolade.
Ako se osećamo loše i ako smo generalno nezadovoljni sobom, to će nas sačekati i kad proðe trenutna euforija oko kupovine bilo kog proizvoda na ovom svetu, ma koliko bio vredan.
Instant gratifikacija, koju tom prilikom možemo da iskusimo, predstavlja kratkoročni beg od onoga kako se osećamo većinom vremena. Skroz je u redu da kupimo neki proizvod koji nam se iz nekog razloga dopada, ako za to imamo mogućnosti, ali treba da budemo svesni razloga i iskreni prema sebi.
Kada je u pitanju mentalno zdravlje, to kako se osećamo iznutra daleko je važnije od bilo čega što fizički možemo posedovati. Ako preterujemo u kupovini, kao i u bilo čemu drugom, trebalo bi da pokušamo da razumemo zbog čega to radimo, kakvu vrstu dobiti nam to donosi i šta konkretno čini da se osećamo dobro. Ako nam je u toku dana prioritet da se tako osećamo, makar na kratko, onda je neophodno za zavirimo u sebe i da pokušamo da odgovorimo na sledeća pitanja:
Zašto mi je ovo važno? Kako bih se osećao/la da ovoga nema?
Ukoliko želite da se na ovu temu dodatno konsultujete sa autorkom ovog teksta, Anom Kojić, psihologom i psihoterapeutom pod supervizijom, konsultaciju možete zakazati na DokTok platformi.
Preuzmite DokTok aplikaciju sa#Google Play ili#App Store i zakažite svoju video konsultaciju već danas!
Korišćena fotografija preuzeta sa www.doktok.rs