20 miliona evra za digitalno oglašavanje

30. Maj 2016
20 miliona evra za digitalno oglašavanje

Video oglašavanje je apsolutni pobednik- taj sektor je ostvario rast od neverovatnih 128%, pokazalo je AdEx istraživanje za 2015. godinu koje je predstavljeno na „Digital day“ konferenciji. 

Kada je mobilno oglašavanje u pitanju, ostvaren je rast od 43% i ono sada iznosi 1,81 miliona evra, dok je video oglašavanje poraslo za 128% u odnosu na 2014. godinu – stavljajući jasno do znanja da ovaj format polako preuzima primat, te da je sve više onih oglašivača koji se odlučuju na video sadržaj.

digitalno-oglasavanje-2

Kada se govori o oglašavanju na društvenim mrežama gotovo 3,3 miliona evra uloženo je u ovaj vid reklamiranja, pri čemu je kategorija ostvarila rast od 4,4 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Ujedno i najveći deo budžeta otišao je upravo na Facebook oglašavanje (2,75 miliona evra), dok je daleko manje novca utrošeno na Twitter i LinkedIn.

Daleko manje investicije zabeležili su affiliate marketing (145.000 evra), integrisani sadržaji (185.000 evra), newsletter oglašavanje (20.000 evra), dok je na nativno ogašavanje utrošeno 150.000 evra u 2015. godini.

Takođe, svega 3% display oglašavanja dolazi iz programatskog zakupa. AdEx istraživanjem zaključeno je da je tržište zadržalo dvocifren rast i ovoga puta, ali da je bitno nastaviti sa daljim ulaganjima i edukacijom, kako bi interaktivnom oglašavanju bio omogućeno da drži korak sa poslednjim trendovima koji već uveliko obliku industriju, ali i našu svakodnevnicu.