42. Međunarodni beogradski sajam turizma- „Put pod noge“
Pod sloganom „Put pod noge“ od 20. do 23. februara 2020. godine u halama Beogradskog sajma održaće se najveći i najznačajniji turistički događaj u zemlji i regionu jugoistočne Evrope, sajam sa dugom tradicijom, regionalnim ugledom i poverenjem učesnika i posetilaca, najavljeno je povodom predstojećeg 42. Međunarodnog beogradskog sajma turizma i pratećih manifestacija. Kao moderan evropski komercijalni sajam, događaj nastavlja da raste i doprinosi razvoju i promociji turizma na autentičan i kreativan način. Uz visok organizacioni nivo, Sajam turizma privukao je još veći broj izlagača, poslovnih posetilaca, a verna publika tek se očekuje u četiri spektakulatna sajamska dana.
Generalna direktorka Beogradskog sajma Danka Selić najavila je da će ove godine na Sajmu turizma učestvovati više od 700 direktnih izlagača i suizlagača iz 40 zemalja, a zajedno na sve četiri manifestacije učestvuje više od 900 izlagača. „Nadamo se da će ovogodišnji sajam ispuniti sva očekivanja, ali i da će oboriti rekord u broju posetilaca i sklopljenih poslova“, rekla je Danka Selić.
Državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije Miroslav Knežević, istakao je da turizam u Srbiji sve više postaje motor privrednog razvoja čitave zemlje i naveo da je Srbiju prošle godine posetilo više od 3,5 miliona turista i da je ostvareno više od 10 miliona noćenja. Istakao je da je Beogradski sajam turizma jedan od najvećih turističkih događaja ne samo u Srbiji, već u ovom delu Evrope, koji iz godine u godinu ima sve više posetilaca, ali i mesto gde se sklapa sve više poslova.
Prema Kneževićevim rečima, na ovogodišnjem sajmu u Beogradu biće održano oko 150 poslovnih sastanka, a takvi sastanci, kaže on, sve više dovode i do konkrentih rezultata u turizmu.
„Srbija se dobro pozicionirala na međunarodnom tržištu, a ovakve manifestacije još više generišu turistički promet. Turizam sve više postaje motor privrednog razvoja Srbije i Ministarstvo će raditi na tome da ovakvih manifestacija i turističkih ponuda bude sve više u našoj zemlji“, rekao je Knežević.
Zemlja partner ovogodišnjeg Sajma turizma je Egipat, a NJ.E. Amr Alguvejli, ambasador Egipta u Srbiji, ocenio je da su odnosi dve zemlje u poslednjih nekoliko godina sve jači i u oblasti politike, privrede i turizma. Ukazao je i da su tri grada iz Srbije potpisala sporazume o saradnji sa tri egipatska grada, kao i da Er Srbija ima direktne letove ka Kairu i Hurgadi, očekujući da će linija biti otvorena i ka Šarm el Šeiku.
„Nakon Sajma knjiga, ovogodišnji Sajam turizma je još jedna prilika za izgradnju i jačanje odnosa između Srbije i Egipta“, rekao je Alguvejli i dodao da uspostavljanjem direktnih letova građani Srbije za tri sata stižu do zemlje u kojoj 365 dana sija sunce, kao i da 10 miliona ljudi iz Egipta ima priliku da lakše upozna Srbiju.
Ambasador Egipta predstavio je svoju zemlju novinarima u Beogradu i kazao da svako ko se odluči da poseti Egipat imaće prilike da se upozna sa egipatskom istorijom, načinom života, kuhinjom i da istraži Crveno more. Prema njegovim rečima, sve više građana Srbije se odlučuje za Egipat kao destinaciju, o čemu, kaže, govori i podatak da je od 2018. godine bilo 250 odsto više zahteva za vizu nego u godinama ranije.
Dragan Zečević, koordinator projekta Sajma turizma saopštio je da će se prvi put ove godine na sajmu predstaviti Šri Lanka, Slovačka i Kenija.
Za sve koji sa nestrpljenjem očekuju leto 2020. godine, Sajam turizma je jedinstveno mesto koje podstiče na nova putovanja, otkriva nove destinacije koje se tek promovišu u Srbiji, gde posetioci mogu da se upoznaju sa sveobuhvatnom i premijernom ponudom popularnih odmarališta i hotela, i na licu mesta ostvare popust, uporede cene i odluče se za svoj idealan odmor.
Popusti na Sajmu turizma kreću se od 5 do 50 posto, u zavisnosti od agencije i destinacije, a iz bogate sajamske ponude posetioci će biti u prilici da izaberu putovanja prema svojim afinitetima: primamljive first minute ponude za odmor u letnjoj sezoni, aranžmane za tekuću zimsku ski sezonu, odmor i oporavak u banjama i na planinama, porodična putovanja, putovanja za mlade – omladinski turizam, spa vikende, daleke, egzotične destinacije, krstarenja, city break ponudu, kongresna dešavanja…
Tradicionalno, istovremeno sa Sajmom turizma odvijaće se još tri renomirane sajamske manifestacije koje rastu svake godine po obimu i broju učesnika: 11. Međunarodni sajam vina BeoWine, 16. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA i 16. Sajam suvenira “Vidi Srbiju“.
Na ovogodišnjem Sajmu turizma Beogradski sajam nastaviće da realizacuje Hosted buyer program i brojne B2B aktivnosti i organizuje dolazak profesionalnih turističkih predstavnika i kupaca iz regiona, Evrope i sveta, koji dugi niz godina uspešno posluju u turizmu. Organizovan u saradnji sa poslovnim partenerima Sajma turizma, Privrednom komorom Srbije i Evropskom mrežom preduzetništva, poslovni portal http://tourismfair.talkb2b.net/sr dostupan je i namenjen registraciji kako izlagača, tako i poslovnih posetilaca i njihovom međusobnom umrežavanju na sajmu.
Celodnevna dešavanja, pregršt interaktivnih sadržaja, prezentacije, promocije, konferencije, degustacije, i ove godine učiniće ovaj veliki sajamski događaj podjednako privlačnim za poslovne posetioce kao i najširu publiku.
Posetioci Sajma turizma, vina, ugostiteljstva i suvenira, pored ekskluzivnih sajamskih pogodnosti, odabira destinacija za putovanje i odmor uživaće svim čulima u ukusima i mirisima gastronomske ponude, specijaliteta ovog podneblja, ali i degustaciji najboljih vina, rakija, pića, kao i suvenira iz svih krajeva Srbije.
Radno vreme manifestacije: četvrtak, 20., petak 21. i subota 22. februar od 10 do 19h i nedelja, 23. februar od 10 do 18 sati. Cena pojedinačne ulaznice je 400 dinara, a za grupne posete 300 dinara. Cena porodične ulaznice (roditelje sa decom starosti do 16 godina) 800 dinara. Parking: 200 dinara po satu.
Medijski partneri manifestacije: Rusian Travel Digest, Travel Daily News, Place2Go, Caffe Montenegro, Fashion and Travel, Places2Go, Live Timisoara.ro, Tourism-InSider, TU Magazin, In Horeca, Kongresni turizam, Turistički svet, BelGuest, Srbija koju volim, Style rs, Adria Media, Color Pres Group, TripinSrbija, Lutajući putnik, Events in Serbia, Turistička prizma, SAT Media Group, Turizam TV
Hotel partneri: Radisson Collection Old Mill Belgrade, Xenon Hotel Belgrade, In Hotel Belgrade, Falkensteiner Hotel Belgrade, Mona Plaza Hotel Belgrade