Uloga medija značajna za rodno senzitivno izveštavanje
Bez rodnih stereotipa i senzacionalizma u medijskim sadržajima naziv je projekta Foruma žena Prijepolja, u okviru koga je organizovan dvodnevni seminar za novinare i novinarke iz cele Srbije. Cilj seminara je edukacija novinara i novinarki za rodno senzitivno izveštavanje.
Prema najpoznatijem svetskom istraživanju, koje se sprovodi na svakih pet godina, Global medija monitoring iz 2015. godine, teme rodne ravnopravnosti čine jedan procenat ukupnih medijskih sadržaja, iako žene čine 50 odsto svetskog stanovništva. U više od 2/3 medijskih sadržaja tema i sagovornici su muškarci, dok se žene kao sagovornice pojavljuju u manje od 20 odsto medijskih sadržaja što je ogromna disproporcija.
O odnosu žena i medija možemo da govorimo iz više uglova, najmanje iz tri. Možemo da govorimo o ženama kao kreatorkama informacija, kao onima koje rade u medijima i stvaraju medijski sadržaj. Možemo da govorimo o ženama kao medijskoj temi, kao onima koje su izvor informacija, sagovornice u medijskim prilogima. Možemo govoriti o ženama kao medijskoj publici i o tome kako su one informisane i kako se mediji obraćaju publici – rekla je trenerica Snežana Jakovljević iz Udruženja Peščanik iz Kruševca.
Uloga medija u izgradnji rodno ravnopravnog društva je velika, a teme rodne ravnopravnosti su veoma retko prisutne u medijima. Uklanjanje rodnih stereotipa u medijima i promocija rodne ravnopravnosti jedan je od strateških ciljeva Nacionalne strategije za poboljšanje položaja žena i unapređivanje rodne ravnopravnosti.
Etički kodeks novinara Srbije obavezuje novinare i novinarke da u javnom izveštavanju izbegavaju diskriminaciju zasnovanu na rasi, polu, starosti i seksualnom opredeljenju. Ipak, napori učinjeni u proteklom periodu nisu doveli do napretka u pogledu rodno osetljivog izveštavanja i nediskriminatorskog prikazivanja žena u javnim glasilima.
Dvodnevni seminar se organizuje u okviru projekta Unapređenje profesionalnih i etičkih standarda za rodno osetljivo izveštavanje – Bez rodnih stereotipa i senzacionalizma u medijskim sadržajima, uz podršku Ministarstva kulure i informisanja Republike Srbije.
Opširnije u prilogu TV Forum koji možete pogledati OVDE.