“Ambasadori dobre usluge” vizionari turističke ponude Srbije
Najuspešnijim hotelijerima i njihovim partnerima redakcija časopisa „Turistički svet“ po 13. put je dodelila priznanja „Ambasadori dobre usluge“ u okviru 15. Foruma hotelijera koji je održan na Zlatiboru. Kroz panel diskusije iskustava iz oblasti hotelijerstva i turizima razmenili su investitori, hotelijeri iz Srbije i regiona, konsultanti, sa predstavnicima resornih ministarstva i profesionalnih udruženja.
Svi su saglasni u činjenicama da su hotelijerstvo i turizam razvojne šanse Srbije, ali da svi akteri moraju učiniti dodatne napore da se ove usluge podignu na viši nivo, obezbedi i zadrži kvalifikovan kadar počev od konobara, kuvara i sobarica pa do menadžerskih pozicija i uvedu standardi.
„Priznanje „Ambasadori dobre usluge“ dodeljuje se najuspešnijim u hotelskoj industriji i turizmu, a za 10 godina priznanje je dobilo više od 150 profesionalaca, hotela i kompanija, a moja najveća satisfakcija, kao autora projekta, je što su svi i dalje u poslu, bolji i uspešniji nego što su bili u trenutku kada su dobili nagradu“, istakla je Ljiljana Rebronja, direktor Foruma hotelijera i glavna i odgovorna urednica časopisa “Turistički svet”
Hotelijerski Oskar za najznačajniju investiciju u ovoj godini pripao je Miroljubu Aleksiću, vlasniku Alco grupe u čijem sastavu je i prvi hotel sa pet zvezdica na Zlatiboru hotela Tornik. On ističe da je kompanija turizam prepoznala kao jednu od pet najperspektivnijih grana privrede, jer ova oblast pokreće za sobom mnoge druge. Aleksić kaže da je ciklus sredstava uloženih u turizmu znatno duži, naglašavajući da njemu lično novac i profit nisu cilj, već vrednost brenda koji stvara. Turizam prezentuje zemlju, a zadovoljni gosti se vraćaju i preporučuju destinacije i u objekte u kojima su dobili uslugu koju su očekivali.
Turizam nije bio razvijen dok Vlada pre tri godine nije propisala određene stimulativne mere, što se odrazilo na prihode koji su se udvostručili, kazao je Aleksić, dodajući da je u ovoj oblast ii dalje prisutan problem kvalifikovane radne snage.
Po njegovim rečima evidentan je sezonski odliv u okolne zemlje koje imaju fleksibilniji pristup turizmu od nas (za jedan dan reše radne dozvole za radnike iz Srbije), migracije turističkih radnika se dešavaju od proleća do jeseni i to ka Crnoj gori, Hrvatskoj, Sloveniji, Španiji i drugim zemljama.
Aleksić tvrdi da se do posla u hotelima čiji je vlasnik dolazi preko oglasa i po kvalitetima koje su kandidati ugradili u sebe počev od vaspitanja do obrazovanja. Hotelijerstvo je usluga, pa gost očekuje osmeh od parkinga, preko repepcije do smeštaja u sobu, posluge u restoranu, i prilikom korišćenja spa i welnes centra, ali i znanja stranih jezika, objašnjava Aleksić. Uveren je da hotel Tornik podiže standarde i da neće dugo biti jedini sa pet zvezdica na Zlatiboru.
U prethodne četiri godine resorno ministarstvo uz podršku države odobrilo je 450 miliona dinara kredita za izgradnju i rekonstrukciju hotelskih kapaciteta.
Trenutno je u Srbiji 368 kategorisanih hotela koji prate rast tražnje domaćih i inostranih turista. U prošloj 2017. godini od međunarodnog turizma ostvareno je milijardu i 180 miliona evra, a ove godine ta brojka mogla bi da dostigne milijardu i 350 miliona evra, očekuje Miroslav Knežević, državni sektretar u Minisitarstvu turizma.
Pored stimulacije razvoja hotelijerstva plan je da se šire turistički sadržaji kako bi gosti koji dolaze imali izbor sadržaja. Ove godine finansirano je preko 60 projekata za šta je utrošeno 750 miliona dinara. I naredne godine će se domaći turizam podsticati kroz projekat vaučeri,dok će se agencijama koje se bave receptivnim turizmom kako bi agencijama omogućili da dovode turiste iz inostranstva duže od četiri noći i za to budu finansijski stimulisani, naglasio je Knežević.
Govoreći o problem kadrova u oblasti turizma, on je rekao da je to opšti problem sa kojim se osim Srbije suočavaju i zemlje Evropske unije. Knežević kaže da jačanjem spone između privrede i obrazovanja, treba težiti stvaranju boljih uslova za zaposlene i njihov ostanak u Srbiji.
PRIZNANJA – AMBASADORI DOBRE USLUGE 2018:
- Orden „Ambasador dobre usluge“ – I reda za INVESTICIJU GODINE:
MIROLJUB ALEKSIĆ, predsednik ALKO Grupe
- Priznanje „Ambasador dobre usluge“ u kategoriji:
LIDER HOTELSKE INDUSTRIJE
ŽIVORAD VASIĆ, IHG regionalni menadžer
- Priznanje „Ambasador dobre usluge“ u kategoriji:
MLADI MENADŽER GODINE
MILENA MILENKOVIĆ, hotel JUNIOR – Kopaonik
- Priznanje „Ambasador dobre usluge“ u kategoriji: HOTEL GODINE
Hotel SAINT TEN – Beograd
- Priznanje „Ambasadori dobre usluge“ u kategoriji:
Najuspešniji hotelski tim Prodaje & Marketinga
Hotel Mama Shelter – Beograd
- Priznanje „Ambasadori dobre usluge“ u kategoriji:
Najuspešniji hotelski tim Sektora soba
Hotel Hilton – Beograd
- Priznanje „Ambasadori dobre usluge“ u kategoriji:
Najuspešniji hotelski tim Sektora hrane i pića
Radisson Collection, Old Mill Belgrade
- Priznanje „Ambasador dobre usluge“ u kategoriji:
„Novi kvalitet“ – Villa breg, Vršac
- Priznanje „Ambasador dobre usluge“ u kategoriji:
„Novi kvalitet“ – Hotel Slatina, Vrnjačka Banja
- Priznanje „Ambasadori dobre usluge“ u kategoriji:
Press zvezdica – Mujen Lux, Kopaonik
- Priznanje „Ambasadori dobre usluge“ – Partner hotelske industrije:
- u kategoriji HOTELSKI SOFTVER – ProSoft – Beograd
- u kategoriji HRANA – Zlatiborac – Beograd
- u kategoriji SREDSTVA za PROFESIONALNO ODRŽAVANJE HIGIJENE – Ecolab Hygiene – Beograd
- u kategoriji PROFESIONALNE MAŠINE ZA PRANJE I SUŠENJE – COVELS,
Novi Sad
- ZLATNA POVELJA – Peđi Filipoviću, osnivaču Wellness akademije Peđa Filipović– Beograd, za 30 godina logistike wellness industriji Srbije, u obrazovanju stručnih kadrova i borbi za kvalitet usluge
- ZLATNA POVELJA – Radetu Samčeviću, osnivaču HT Agencije – Beograd, za 10 godina logistike hotelskoj industriji Srbije, u obrazovanju stručnih kadrova i borbi za kvalitet usluge
- ZLATNA POVELJA – Olgi Baletić, PR-u Turističke organizacije Srbije – Beograd, za PR DOBROBIT