Asfaltirano šetalište od centra grada do netaknute prirode
100 000 evra tokom prošle i ove godine uloženo je za uređenje šetališta kanjonom Đetinje. Asfaltiran je put kroz tunele ukupne dužine od 3 450 metara, počev od železničkog mosta na plaži, urađena je rasveta delom šetališta a svi tuneli do Rajskih su osvetljeni. Postavljene su klupe i kante, table za informisanje, sprave za vežbanje pa zbog svega toga, po rečima gradonačelnika, Tihomira Petkovića, ovaj lokalitet predstavlja jedinstvenu stazu za šetnju iz samog centra grada do predela netaknute prirode.
Nije zapostavljena ni sama plaža na kojoj su urađeni potporni zidovi,rekonstruisano ozvučenje, kućica za čuvare, a naredni korak je povezati ove dve celine da budu u funkciji i osobama sa invaliditetom. „U tu svrhu angažovana je ekipa koja radi na projektu sa kojim će grad učestvovati na konkursu ministarstva pravde. Cilj je izbeći stepenice koje sada vode ka tunelima i staviti u funkciju za šetnju i stari železnički most“, kaže Petković.
Na mostu kod velike brane uradiće se mreža koja je neophodna zbog sigurnosti male dece, a nakon što se završi pristupni put u delu Stapara totalno će se zabraniti saobraćaj motornim vozilima kroz tunele. „Iako postavljen uklonjen je znak za zabranu saobraćaja i vozila sada ovuda prolaze. Nećemo preduzimati nikakve mere, jer će meštanima Stapara u narednih 30 do 40 dana biti urađen put, a nakon toga ćemo zabraniti saobraćaj u najvećem delu šetališta“, poručuje Petković i dodaje da lično jeste da se nastavi asfaltiranje, ali da će sačekati usaglašavanje jer postoje različita mišljenja.
Dragoljub Kostić, član gradskog veća, kaže da grad nije konsultovao Zavod za zaštitu prirode Srbije, jer kako tvrdi tek treba da se donesu skupštinske odluke da se ovo područje proglasi zaštićenim, a tome prethode i još neke radnje koje treba da se obave. Kostić ne spori da područje kanjona Đetinje pripada Ekološkoj mreži ali ponavlja da još uvek nema papira da je zaštićeno područje.
Da bi se nešto proglasilo za predeo izuzetnih odlika potrebno je da se donesu određene odluke. Jedna od njih je da se poveri nekom na upravljanje (namera grada Užica je da se kanjon Đetinje poveri TO Užice), objašnjava Kostić i dodaje da zbog zabrane zapošljavanja u javnom sektoru (otvorena radna mesta- čuvar i sa visokom stručnom spremom iz ekologije, ali nije moglo da se popuni- kaže Kostić) ništa nije urađeno. „Za drugu fazu radova konkurisali smo sa opštinom Šavnik za prekograničnu saradnju i naš projekat koji je od 230 odabran prošao selekciju i među je 35 najboljih, odnosi se na dalje uređenje klisure Đetinje. Kroz taj projekat osposobili bi veliki broj pešačkih, ali i planinarskih staza, bilo bi urađeno 6 odmorišta sa pečurkama i klupama, montažni toaleti, čuvarska kućica i poluterensko vozilo za čuvare. Malo ljudi zna da u ovom delu postoji oko 50 kilometara planinarskih staza i da se upravo kanjonom išlo starim putem za Dubrovnik“ objašnjava Kostić.
„Tačno je da nismo tražili dozvolu, a duboko sam uveren da nije urađeno ništa što je štetno po prirodu, dodao je i gradonačelnik, naglašavajući da je bilo šta sporno u narušavanju kanjona već bi neko reagovo na to, jer se radovi izvode od prošle godine. „Pre nekoliko dana sam čuo i da je nedaleko odavde (od mosta na Rajskim otocima)započet ribnjak. Nazvao sam načelnika komunalne inspekcije koji je poslao ekipu na teren i utvrđeno je da su započeti radovi na teritoriji opštine Čajetina. Rekao sam da se uputi dopis opštini Čajetina, Srbija vodama i Direkciji za vode“, naglasio je Petković.
Inače, dosadašnje radove u kanjonu Đetinje bez nadoknade izvela su užička javna preduzeća Veliki park, Bioktoš i Vodovod. Osvetljenje su uradili JKP Direkcija za izgradnju i Elkom, a asfaltiranje je povereneo Niskogradnji.