Instagram utiče na planiranje odmora

Autor: daljine.rs
31. Avgust 2019
Instagram utiče na planiranje odmora

Više od polovine svetskih putnika starosne dobi od 18 do 65 godina rezervisalo je odmor na osnovu objava svojih prijatelja na Instagramu, pokazalo je jedno istraživanje pišu daljine.rs.

Skoro trećina ispitanika izjavila je da njihov najveći motiv prilikom odabira destinacije na koju će otputovati predstavlja odgovor na pitanje koliko će dobro izgledati njihove fotografije na Instagram feed-u.

Istraživanje koje je sprovela aviokompanija Easy Jet, na uzorku od 2.000 putnika, pokazalo je da su turisti tokom nedjeljnog odmora pravili oko 2.500 fotografija, piše D Telegraf.

– Putnici koji planiraju svoj odmor pokazali su nam da se okreću Instagramu ne samo kada žele da se pohvale gde su putovali, već i kada traže inspiraciju za svoju sledeću avanturu – izjavio je Danijel Jang iz Easy Jet-a.

Najposećenije destinacije prema rečima ljudi vođenih ovih kriterijumom bile su Island – zbog polarne svetlosti, italijansko jezero Komo, Santorini i morska pećina Benagil u Portugalu.

Instagram je tako s razlogom poneo titulu prekretnice koja ne tako moderne turističke destinacije pretvara u “must see” tačke na planeti, navodi se na portalu daljine.rs. 

Tako je 2009. godine norvešku stenu Troltunga posetilo manje od 1.000 turista, a do januara ove godine je ovo mesto bilo označeno kao lokacija u više od 100.000 fotografija na Instagramu.

Deset najpopularnijih turističkih atrakcija u Evropi kada je u pitanju fotografisanje sa Instagram su:

  • Polarna svetlost, Island, sa 75% onih koji su tamo išli kako bi im svi pozavideli na fotografijama
  • Jezero Komo, Italija, 63% umetničkih duša koje su žrtvovale svoj godišnji odmor zarad lajkova
  • Santorini, Grčka, 60%
  • Alpi, Švajcarska, 50%
  • Plaža Elafonisi, Grčka, 49%
  • Cinque terre, Italija, 47%
  • Akropolj i Partenon, Grčka, 46%
  • Koloseum, Italija, 44%
  • Polja lala, Holandija, 40%
  • Morska pećina Benagil, Portugal, 33%