Koji su najčešći kvarovi automobila?

30. Jun 2022
Koji su najčešći kvarovi automobila?

Obavljanje rutinskog servisa i održavanja je od vitalnog značaja za održavanje vašeg automobila, kamiona, motora ili SUV-a. Suština je ista – šta god vozili, potrebno je redovno održavanje, na preporučen način.  Međutim, ponekad će se pojaviti problemi sa automobilom i svako vozilo će tada davati određene znakove upozorenja. Da bismo smanjili potencijal za kvarove i skupe popravke, istražili smo koji su to najčešći kvarovi automobila. 

Ukoliko vas interesuju delovi za automobil, verovatno je reč upravo o nekom od kvarova koje navodimo u nastavku teksta. 

Akumulator kao česti kvar u automobilu 

Većina automobilskih akumulatora treba da traje oko tri godine ili 50.000 milja

Pokvarena baterija je obično uzrokovana smanjenim amperima, ili električnim strujama, koje se prirodno smanjuju kako baterija gubi sposobnost da održi punjenje. Oštećeni alternator, senzor temperature baterije ili druge komponente sistema za punjenje mogu ubrzati ovaj problem. Najbolje je da zamenite akumulator na svakih 50.000 milja ili tri godine, čak i ako ne pokazuje znake oštećenja. 

Kvarovi kočionog sistema – česti, a izuzetno opasni

Kao i svaki drugi pokretni deo vašeg automobila, kočioni sistem se istroši tokom određenog vremenskog perioda. Kočnice su od vitalnog značaja za bezbedno zaustavljanje, tako da kada pokažu bilo kakve simptome problema, kao što su škripanje, pištanje ili mekana pedala kočnice koja se oseća pri pritiskanju – treba da ih pregleda profesionalni mehaničar što je pre moguće. 

Iako manji problemi mogu da izazovu škripu, kada kočnice počnu da otkazuju, to je definitivan znak da ih treba zameniti. Ovde nema izgovora ni odugovlačenja, već odmah pri pojavljivanju problema prionite i na njegovo rešavanje. 

Kvarovi volana laki za prepoznavanje

Za razliku od mnogih kvarova koji se događaju u unutrašnjosti automobila, pa ih često nismo ni svesni, problem sa volanom je vrlo lako prepoznati – on uglavnom pokazuje kvar tako što počinje da se trese tokom vožnje. 

Višestruki problemi mogu uzrokovati da se sa volanom ovo dogodi. Ako se to desi odmah nakon pokretanja automobila i početka vožnje, često su izvori u ležajevima točkova ili u oštećenim komponentama zaduženim da volan drže na adekvatan način, stabilnim. Ako se to dešava pri većim brzinama, obično je problem u balansu guma ili točkova

Bez obzira na to šta je uzrok, neophodno je da profesionalni mehaničar pregleda vozilo kako biste ispravno i pravovremeno dijagnostifikovali i rešili ovaj problem.

Pregrevanje automobila 

Možda sumnjate da je pregrevanje višak na ovoj listi, ali u stvarnosti se dešava često. 

U većini modernih automobila sistem hlađenja je veoma složen, sadrži više senzora koji prate temperaturu rashladne tečnosti, protok i druge komponente. Ostati na vrhu usluga ispiranja radijatora i promeniti pumpu za vodu pre nego što se pokvari su dva laka načina da se smanji potencijal za probleme sa pregrevanjem kola.

Auto troši previše ulja

Sveže ulje je neophodno za funkcionisanje automobila, ali ako stalno dolivate nivo ulja, možda imate problem sa automobilom. 

Ako počnete da primećujete pad u performansama ili se upali lampica za ulje, svakako ćete morati da proverite ulje. Ako redovno ne menjate ulje, možda ćete primetiti da je motor otkazao. Ulje lošeg kvaliteta ili nedostatak redovnih zamena takođe može izazvati začepljenje filtera za ulje. Najbolje je menjati filter za ulje u isto vreme kada menjate ulje.

Problemi sa prozorima automobile

Većina novih automobila ima električne prozore. Koliko je ovo zgodno i praktično za upotrebu, toliko je i kvarljivo. Jedan od najvećih problema vlasnika automobila je kada prozori u automobilu prestanu da se navijaju do kraja. I ovo nije samo neugodno ili nepraktično – otvoren prozor može da dopusti da voda uđe u unutrašnjost automobila i oštetiti ga, a automobil čini i ranjivijim za krađe. 

Trokiranje motora kao jedan od najčešćih problema sa automobilom

Postoji više delova koji održavaju motor da radi dobro, ali motor koji ne pali ili trokira je jedan od najčešćih kvarova i razloga za skraćen životni vek automobila. Da bi motor radio efikasno, odgovarajuća količina vazduha i goriva se moraju mešati, a zatim sagoreti u komori za sagorevanje. 

Da bi ovo funkcionisalo ispravno, postoji veliki broj komponenti u sistemima za gorivo i paljenje koje moraju da rade usklađeno. Kako bi se ove vrste problema svele na minimum, sistemi za gorivo i paljenje moraju se održavati i zameniti u skladu sa preporukama proizvođača.

Zvučnici – iritantan kvar koji pogoršava iskustvo vožnje

Većina novih automobila dolazi sa opsežnim električnim sistemima što znači da se problemi mogu pojaviti u više oblasti. 

Jedna od najuočljivijih, a neki bi rekli i najdosadnijih kvarova automobila, jeste kada se zvučnici u automobilu pokvare. Ponekad je ovo jednostavno popraviti i rešava se za tili čas, ali nekada se popravlja i kompletnim uklanjanjem zvučnika i ponovnim pričvršćivanjem neispravne žice. U retkim slučajevima, moraćete da nabavite i nove zvučnike.

Sada kada znate koji su najčešći kvarovi automobila, sigurni smo da ćete i obratiti više pažnje na to kako održavate automobil i na delove o kojima bi najviše trebalo da vodite računa. Srećno!

Izvori fotografija 

https://pixabay.com/photos/man-car-repair-car-repair-362150/

https://pixabay.com/photos/car-bmw-steering-wheel-interiors-1281640/