“Putujuće pozorište Šopalović” najbolja predstava festivala „Joakim Vujić“
Prema jednoglasnoj oceni stručnog žirija, najbolja predstava u celini na završenom 60. Festivalu „Joakim Vujić“ je predstava „Putujuće pozorište Šopalović“, Ljubomira Simovića u režiji Milana Neškovića, u izvođenju domaćina užičkog Narodnog pozorišta. Festival je održan od 13. do 20. maja u okviru Programa “Užice – prestonica kulture Srbije 2024”.
Od četiri ravnoprravne glumačke nagrade, čak tri su dodeljene glumcima užičkog ansambla, Dejanu Maksimoviću za ulogu Filipa Trnavca, Andijani Simović za ulogu Sofije Subotić i Igoru Borojeviću za ulogu Drobca u predstavi „Putujuće pozorište Šopalović“, Narodnog pozorišta Užice. Četvrta glumačka nagrada otišla je u ruke Miloša Lazića za ulogu Alena u predstavi „Bog masakra“ , Kraljevačkog pozorišta.
Nagrada za najboljeg mladog glumca ili glumicu (do 30 godina) stručni žiri je dodelio Emi Muratović i to večinom glasova za ulogu Ajle u predstavi „Ljudi bez grobova“, Regionalnog pozorišta Novi Pazar. Specijalna nagrada za kolektivnu glumačku igru pripala je ansamblu predstave „Režim ljubavi“ , Kruševačkog pozorišta.
Stručni žiri koji je radio u sastavu: Aleksandar Radulović, glumac – predsednik žirija, Ivan Vuković, reditelj i Jelisaveta Tatić Čuturilo, kostimografkinja, najveći broj nagrada dodelio je užičkoj predstavi „Putujuće pozorište Šopalović“, Ljubomira Simovića. Tako je nagrada za najbolju režiju jednoglasno dodeljena Milanu Neškoviću za režiju ove predstave, Marija Kalabić dobila je nagradu za najbolju scenografiju, a Biljana Grgur nagradu za najbolju kostimografiju.
Žiri okruglog stola kritike jednoglasno je nagradio predstavu „Bog masakra“ Kraljevačkog pozorišta. U obrazloženju se navodi:
„Ova predstava u režiji Igora Pavlovića, koja predstavlja zaokruženo i uspešno umetničko ostvarenje, polazi od istoimene građanske komedije Jasmine Reze, ali hrabro reinterpretira komad kao tragediju koja govori o nemoći civilizacije da se suoči sa nasiljem i da ga spreči. Kroz priču o licemerstvu roditelja iz navodno prefinjene građanske klase i njihovoj nedovoljnoj brizi o deci, „Bog masakra“ pokušava da odgovori na pitanje kako je došlo do masakra u „Ribnikaru“ i dominacije nasilja u savremenom društvu. Rediteljsko kreativno tumačenje drame oživljava četvoro mladih, talentovanih i uverljivih glumaca – Svetlana Milenković, Aleksandra Arizanović, Vladimir Jovanović i Miloš Lazić – a izvođenje predstave u kamernoj postavci stvara osećaj intimnosti između publike i izvođača, čineći publiku delom ove priče kao što ona to i jeste u stvarnosti“, navodi se u saopštenju žirija okruglog stola kritike koji je radio u sastavu Borisav Matić, predsednik žirija, Aleksandra Glovacki i dr Zoran Maksimović.
Korišćene fotografije—Narodno pozorište Užice