Širok asortiman proizvoda iz Srbije u Kelnu
Širok asortiman proizvoda iz Srbije počev od meda, džemova i slatkiša, preko sokova, vina i rakija do čuvenog srpskog ajvara, sušenog i liofilizovanog voća, dečije hrane i mlečnih proizvoda, predstavljen je posetiocima Međunarodnog sajma prehrambene industrije ANUGA koji je održan od 9. do 13. oktobra u Kelnu.
Uz podršku Privredne komore Srbije (PKS) i Razvojne agencije Srbije (RAS), srpske kompanije sedmi put su promovisale svoju izvoznu ponudu na dva nacionalna štanda jednom za proizvođače gotovih proizvoda i drugom na kome su predstavljeni smrznuti proizvodi.
Na Nacionalnom štandu gotovih proizvoda izlagalo je 14 naših firmi: CMANA, Krnjevo; ZDRAVO ORGANIK, Selenča; INTERFOOD 60, Čačak; NATURA GUSTO, Paraćin; BG PRODUKT 1996, Kruševac; MLEKARA ŠABAC; BUDIMKA, Požega; VAN DRUNEN FARMS EUROPA, Banatsko Karađorđevo; SANUM PER FRUCTUS, Kragujevac; VINO KALEM, Velika Drenova; FABRIKA DEČIJE HRANE, Dobanovci; FLAMA FRUCTIS, Jazak; MEDELA, Vrbas; TISACOOP, Kanjiža.
Na drugom nacionalnom štandu predstavilo se 13 kompanija sa asortimanom smrznutog voća i povrća: PIK BEČEJ; FRIKOM, Beograd; ITN GRUP, Zemun; VOĆAR, Svilajnac; MASTER FRUIT, Beograd; MASLI, Leskovac; FRIGLO, Sutjeska; FRIGO-PAUN, Požega; EURO FRIGO, Požega; LAKI, Arilje; SWEET HOUSE EXCLUSIVE, Sopot; MIRAX AGRAR, Beograd; BMN MALINAS, Požega.
„Cilj nastupa naše privrede na najvećem prehrambnom sajmu u Evropi jeste promocija i povećanje izvoza iz Srbije na tržište Nemačke i cele Evropske Unije. Ovogodišnja ANUGA je održana u hibridnom formatu, što je podrazumevalo učešće izlagača na sajmu uživo, ali i na digitalnoj platformi Anuga@home koja će biti aktivna do kraja godine i služiće kao jedinstvena mreža za povezivanje svih izlagača i posetilaca sajma“, objasnila je Zorana Delić iz Privredne komore Srbije.
Ova manifestacija, po njenim rečima, je mogućnost srpskim kompanijama da se upoznaju sa novim proizvodima, tehnologijama i svetskim trendovima u prehrambenoj industriji, upoznaju nove dobavljače za evropsko i druga inostrana tržišta, sagledaju svoju poziciju u odnosu na tržišnu utakmicu i konkurenciju.
Manje šećera, manje veštačkih sastojaka, zamenska mesa i alternativni proteini, super hrana, bez glutena, korišćenje drevnih žitarica i više biljnih i prirodnih aroma, samo su neki od trendova o kojima se čulo na sajmu u Kelnu.
Inače, ANUGA je najveći svetski međunarodni sajam prehrambene industrije i najznačajniji za sve proizvođače i izvoznike hrane širom sveta. Održava se svake druge godine u Kelnu, u sajamskom prostoru KELN MESE (Koelnmesse GmbH) površine 284.000m². U 2019. godini 7.972 izlagača iz više od 100 zemalja predstavilo je svoje proizvode pred više od 170.000 posetilaca iz 200 zemalja sveta.
Treba dodati da , Sajam čini deset tematskih celina odvojenih po paviljonima – gotovi proizvodi, mleko i mlečni proizvodi, smrznuti proizvodi, meso i mesne prerađevine, alkoholna i bezalkoholna pića, topli napici, pekarski proizvodi, organski proizvodi i anuga kulinarski koncept.