Turistička regija Zapadna Srbija pojačana Čačkom i Dragačevom najveći štand na beogradskom Sajmu turizma
Srbija je u 2018. ostvarila 1,5 milijardi dolara čistog deviznog priliva od turizma, a postavljeni cilj za ovu godinu je da se dostigne 1,7 milijardi dolara, rekao je potpredsednik Vlade i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić otvarajući 41. Međunarodni beogradski sajam turizma koji traje do nedelje, 24. februara.
On je naglasio da rezultati postignuti u turizmu u Srbiji nisu slučajnost, a prošla godina ostaće zabeležena kao godina u kojoj je prvi put dostignuto izjednačenje broja stranih i domaćih turista. Srbija je na šestom mestu u Evropi kada je reč o posetama turista pa sui planovi za ovu godinu vrlo optimistični i teži se privlačenju između 3,6 i 3,7 miliona gostiju, od čega 1,9 miliona i dostizanje cifre od dva miliona stranih turista.
Srbija mora da prati savremene trendove u turizmu i navike turista na globalnom nivou, i da ide u korak sa tim navikama. Navika je da mladi preko okeana sve više žele da posete nove, neotkrivene destinacije. Novi trend je i da turisti žele da imaju veći broj manjih odmora, takozvane – vikend odmore. Treća velika promena kojoj treba da se Srbija prilagodi i da joj ide u susret jesu velike tehnološke promene i digitalizacija.
Treba podsetiti da da tri četvrtine populacije ima pametne telefone i koriste internet tokom putovanja, a da 52 odsto navodi da je važno da imaju digitalnog turističkog vodiča. Za odluku turista gde će se uputiti na odmor važna je i bezbednost destinacije, tako da 49 odsto putnika na globalnom novu ističe to kao jednu od glavnih motiva za izbor destinacije.
Treba istaći da je na 41. Međunarodnom sajmu turizma u Hali 4 gde se predstavljaju turističke destinacije Srbije, centralno mesto pripalo Turističkoj regiji Zapadna Srbija, koja se sa jedinstvenom ponudom predstavlja od 2007. godine i dalje je jedina zvanična regionalna organizacija koja sajamski nastupa.
Miroslav Rađen, od formiranja direktor Turističke regije Zapadna Srbija, koja od ove godine okuplja 12 turističkih organizacija, podseća da je sajam turizma u Beogradu najznačajnija turistička manifestacija u jugoistočnoj Evropi. On ocenjuje da je za turizam regije značajno objedinjavanje sa Čačkom i Dragačevom, jer je u geografskom i u turističkom smislu to oduvek jedinstvena celina. Akcenat ponude regije je na planinskom i seoskom turizmu kroz aktivan odmor, kaže on ističući da će tokom sajamskih dana biti promovisane najznačajnije manifestacija regije pre svih jubilej 800 godina manastira Mileševa, Žestival, Arlem, Nušićijada, Sabor trubača i drugi.
Direktorka Turističke organizacije Užice, Danijela Đorđević- Arsić kaže da je zadatak za narednu godinu da se kreira turistički proizvod koji će spojiti istoriju i tradiciju i upotpuniti ih hranom koja se proizvodi na području Zapadne Srbije. Upakovan kao paket aranžman vikend odmor koji je trend, trebalo bi da privuče turiste iz sveta i dočara im lepote Zlakuse, Potpećke pećine, Užica, Mokre Gore, Kremana i drugih destinacija u okolini,očekuje ona. Veruje da će projekat koji je TO Užice pripremila dobiti finansijsku podršku resornog ministarstva objašnjavajući da se konkretno tiče medijske promocije Turističke organizacije Užice, koja je u prošloj godini zabeležila porast broja turista za oko 14%.
Radmila Janjušević, vlasnica agencije Amigo travel koja promoviše receptivni turizam na svaki sajam dolazi sa ushićenjem, verujući da u ovoj oblasti jedini siguran put ka uspehu vodi preko regionalnog koncepta. Ponosna je kaže što će 2019. godina ostati ubeležena kao godina kada su sve turističke granice Zapadne Srbije otvorene, jer su i ljudi takvi. Pre tri godine ona je opremila “Belino sokače” i počela da privlači turiste iz celog sveta. Prvi gosti su bili bračni par iz Australije koji se bave restauracijom starih kuća i zamkova po Evropi. Našli su nas preko interneta a nakon dvonedeljnog boravka dobili smo pohvalu da je sve urađeno po meri savremenog gosta . U “Belinom sokačetu” boravili sui gosti iz Amerike, Izraela, Japana, Kine, veliki broj gostiju iz Slovenije i brojne naše ljude koji godinama žive u dijaspori. Utisci svih su da gotovo identični, a to je da su u seoskom ambijentu na samo tri kilometra od centra Užica najbolje spavali i dobro jeli, navodi ona.
Inače, turizam je ključ ekonomije i ovogodišnje zemlje domaćina, Bugarske koju je prošle godine posetilo 9,3 miliona turista.
Sajam turizma se završava danas kada će sajamske kapije biti otvorene od 10 do 19, a u nedelju od 10 do 18 časova. Cena pojedinačne ulaznice je 400, grupna je 300, dok je grupna ulaznica za đake i studente 300 dinara.