Vojvodina na Zlatiboru
U cilju privlačenja što većeg broja domaćih gostiju, Turistička organizacija Vojvodine u saradnji sa Privrednom komorom Vojvodine, predstavila je po prvi put na Zlatiboru bogatsvo dinamične ravnice.
Vojvodina je interesantna turistička destinacija za 59% domaćih gostiju koji se opredeljuju za salaše, Novi Sad, Sremske Karlovce ili manastire Fruške gore. Sve veću pažnju privlače i male porodične i tradicionalne vinarije i preko 1000 manifestacija tokom godine, istakla je Nataša Pavlović, direktor Turističke organizacije Vojvodine.
Novi Sad, je grad šampion koji nosi dve titule, Omladinska prestonica Evrope 2019. godine i Evropska prestonica kulture, 2021. godine. Obe titule u narednom periodu doprineće razvoju Novog Sada u kulturnom, socijalnom i ekonomskom smislu. Poznata Petrovaradinska tvrđava, bila je domaćin ove godine po 17-ti put internacionalnom muzičkom festivalu EXIT i privukla je oko 215 000 ljudi iz celog sveta, dodala je Pavlovićeva.
Ona kaže da na Gospoinske dane u Novom Bečeju za četiri dana dođe i preko 50 000 posetilaca, da su Dani piva ključan avgustovski događaji, dok se u septembra i oktobra održavaju vinski balovi.
Fruška gora je nezaobilazna za sve izletnike koji žele da uživaju u pešačkim, biciklističkim stazama, bogatim riznicama 16 pravoslavnih manastira, bogatoj gastronomskoj ponudi ili da posete neku od mnogobrojnih vinarija i probaju bermet, slatko desertno vino karakteristično za ovo područje.
Bez sumnje je Vojvodina plodna ravnica, ispresecana rekama, bogata tradicijom i kulturom, sa modernim gradovima i tradicionalnim salašima, privlačna za sve one koji žele da natenane uživaju, što privlači sve više domaćih turista, dodala je Pavlovićeva.
Ona kaže da je akcija podele vaučera koju je pokrenulo resorno ministarstvo prošle godine u jednom objektu u Vojvodini podigla posećenost za 35 %, što je očigledan pokazatelj pozitivnog odjeka.
Na teritoriji Vojvodine je preko 60 kategorisanih hotela različitih kategorija, dok je u Subotici moguće iznajmiti više od 1000 kreveta u privatnom smeštaju, navela je Dragica Samardžić, saradnica Privredne komore Vojvodine.
Ona je dodala da je prema podacima Republičkog zavoda za statistiku Srbije, u 2016. godini Vojvodinu posetilo 8% više turista nego 2015. godine, i oni su ostvarili 13% više noćenja. Od ukupnog broja, domaći turisti ostvare 59% noćenja.
Samardžićeva je podsetila da se Turistička regija Zapadne Srbije tradicionalno predstavlja na međunarodnom sajmu turizma u Novom Sadu i značajan je partner turističkim organizacijama iz Vojvodine.
Turisti iz Vojvodine čine značajan procenat turista koji borave na Zlatiboru, gde je trenutno dnevno preko 20 000 posetilaca, rekla je Jelica Tošić iz Turističke organizacije Zlatibora.
Promotivne aktivnosti koje TOZ sprovodi u zemlji i region pokazuju se sve delotvornije, jer iz meseca u mesec Zlatibor obara rekorde u posećenosti. Sve je više gostiju iz Rumunije, Bugarske, Makedonije i Republike Srpske gde su truristički radnici Zlatibora tokom prošle i ove godine održali prezentacije.
Inače, manifestacija “Dani Vojvodine na Zlatiboru” jedna u nizu, i predstavlja nastavak promotivne kampanje Turističke organizacije Vojvodine u Srbiji, i zemljama u region, ali i promociju u dalekoj Kini, Ujedinjenim Arapskim Emiratima i drugim.