Zlatiborska gondola znači mnogo više od vožnje
Kada je, još u prošlom veku, rođena ideja o zlatiborskoj gondoli, maštalo se o vožnji žičarom koja će osvojiti najviši vrh Zlatibora,Tornik. Danas se Gold gondola vinula daleko više od svoje najviše visine. Slobodno se danas može reći da je zlatiborska zlatna gondola postala svetska atrakcija ne samo zbog toga što je najduža panoramska gondola na svetu. Vožnja gondolom znači relaks, antistres, umetnost, edukaciju, druženje, degustaciju i mnogo toga još…
Vožnja gondolom nije nije više samo uživanje u vožnji i pogledu. Kada je prošle godine predstavljena ideja o sadržajima na međustanici na Ribničkom jezeru, bilo je i onih sumnjičavih, koji su ipak gondolu doživljavali kao, pre svega, prevozno sredstvo. Direktorka JP „Gold gondola“, Bojana Božanić, kaže za naš portal, da gondola zapravi nije samo prevozno sredstvo, te da je daleko više od toga.
„Gondola je postala sinonim za savremeni oblik turizma i novi koncept boravka u prirodi. Početkom ove godine smo u našu ponudu uvrstili branč u vazduihu i romantično putovanje koji smo odmah naišli na pozitivne rekacije kod putnika. Branč predstavlja tradicionalni zlatiborski obrok koji služimo u kabinama, a on sadrži suvomesnate i mlečne specijalitete karakteristične za ovaj kraj, kao i domaću pitu koja izaziva posebnu pažnju. Uz to se služe domaći sokovi, rakija, voda i topli napici po želji, a gosti dobijaju i poklon suvenire”, kaže Božanić.
Ona dodaje da im je cilj bio da putnicima pruže novi doživljaj putovanja, a da u isto vreme promovišu lokalno preduzetništvo, jer su to sve proizvodi meštana zlatiborskih sela. U tom ambijentu, mladi parovi sve češće odlučuju da započnu zajedničko putovanje kroz život.
“Naglasila bih da je romantično putovanje na gondoli mnogima već postalo asocijacija na prosidbe. Ova usluga podrazumeva kabinu dekorisanu ljubavnim motivima uz slatke zalogaje i šampanjac”, ističe direktorka.
Tokom letnje sezone, turisti su uživali u brojnim novim sadržajima kojima ih je obradovao sjajni tim zlatnog preduzeća na čelu sa Božanićevom. Pažljivo su birali one sadržaje koji će naići, ne samo na podršku, već i na oduševljenje turista.
“Svakog dana je bio u ponudi program Antistres leto na gondoli u okviru kog su bili paraglajding, streličarstvo, električni bicikli, dečije kreativne i edukativne radionice, joga, relaks tretmani, priprmea specijaliteta i saveti za zdrav život. Posebno su se izdvojili bioskop na otvorenom i muzičko veče kojim smo zatvorili još jednu uspešnu sezonu. Ogromno interesovanje je vladalo za bioskop na otvorenom koji je bio postavljen na međustanici”, kaže za naš portal Bojana Božanić.
Spoj prirodnog ambijenta, borovine, letnje večeri i filma ostavio je snažan trag ove letnje sezone i postavio nove standarde turizma kod nas. Mnogi su ovaj doživljaj opisivali kao čaroban i nesvakidašnji.
Takođe, veliku pažnju posetilaca privuklo je muzičko veče na Torniku. Turisti su bili u prilici da na najvišem vrhu Zlatibora uživaju u letnjoj večeri uz zvuke etno benda i pogled na zvezdano nebo.
Sve sadržaje u kojima su turisti uživali tokom leta, ali i one koji ih tek očekuju, osmislio je tim kreativnih ljudi, uglavnom mladih, koji shvataju da se potrebe savremenog turiste se sve brže menjaju, specijalizuju i kreću prema aktivnostima u prirodi i zdravim oblicima života.
“ Kako bi se adekvatno odgovorilo na takvu vrstu zahtevaposetilaca potreban je tim kreativnih ljudi koji će osmisliti dovoljno atraktivnu i jedinstvenuponudu, a mi upravo imamo takve ljude u preduzeću. Svakodnevica poslovnog čoveka u gradovima je veoma stresna i sve više kompanija traži način da svojim zaposlenima obezbede neku vrstu relaksacije na atraktivnim lokacijama. Mi smo u tome prepoznali šansu za proširenjeponude u pravcu tim bildinga koji će objediniti sportske i rekreativne aktivnosti, zabavu, ukusan obrok i ostalo u zavisnosti od afiniteta korisnika. Tako smo razvili sadržaje poput orijentiringa, streličarstva, air softa, elekričnih bicikala, a u planu su dodatne aktivnosti koje će seprilagođavati specifičnim zahtevima klijenata”, zaključuje Božanićeva.
Interesovanje medija za gondolu ne prestaje iako je bilo pristuno od samog osnivanja. Ugošćene su brojne televizijske ekipe iz zemlje, regiona i inostranstva, a gondola je naročito interesantna za influensere koji traže da snimaju svoje zabavne sadržaje na gondoli.
Sasvim je izvesno da su očekuvanja nadmašena u skoro svim pogledima kada je u pitanju zlatiborska “Gold gondola”. Pre svega u broju putnika kojih je do sada oko 700 000, što je izuzetan uspeh.
Činjenica da se bliži jubilarni milioniti putnik, govori da je gondola,već na početku postojanja, uspeli da privučemo pažnju putnika svih generacija i uzrasta. Boravak na Zlatiboru je sada nezamisliv, a da se posetioci ne provozaju gondolom.
Korišćene fotografije—Gold gondola Zlatibor
Projekat “Zlatiborskom gondolom do svetskih visina” sufinansiran je sredstvima iz budžeta Opštine Čajetina. Stavovi izneti u pdoržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.