Nova pravila dupliraju cenovnik

03. Jul 2018
Nova pravila dupliraju cenovnik

Od 5. jula startuju nova pravila za tehnički pregled vozila, a i vlasnici vozila plaćaće tehnički pregled duplo više.

Kao i do sada, proveravaće se kočnice, trap, farovi, oprema, a novina je da će se identifikovati broj šasije, broj motora i kubikaža.

IMG_2256_mod1-800x400

Tehnički pregled trajaće 30 minuta, a vozila će se fotografisati iz više uglova.

Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da je cilj ovih izmena da na tehnički pregled dođu vozila koja do sada nikada nisu videla tehnički pregled.

„Imamo dve kategorije korisnika – oni koji su do sada dolazili na tehnički, a druga kategorija oni čija vozila nikada nisu ni videla tehnički pregled“, rekao je on za TV Prvu.

„Sada problem najviše prave oni koji do sada nisu videli nikada tehnički, zato se sada i uvodi fotografisanje, da bi se videlo i u kakvom su stanju ta vozila“, ističe Božović i dodaje da će se na ovaj način videti šta će se, a šta neće puštati na ulice. On objašnjava i šta će se na tom tehničkom kontrolisati i zašto se uvodi vremensko ograničenje pregleda.

„Neko će reći da neko brže gleda, „ja gledam za 4 minuta“, a kod nekoga 40 minuta i kod njega neće niko ići. Zato sada jedno pravilo za sve – 30 minuta za koje smo sigurni da će moći da se pregleda lagano i kvalitetno ceo automobil“, objašnjava on.

MUP je predložio da cena tehničkog pregleda bude jedinstvena ka kupcu bez obzira na to da li je neki tehnički pregled u PDV-u ili ne. Prema tom predlogu, najniža cena pregleda trebalo bi da bude 2.000 dinara, a najviša oko 4.000 dinara za putnička vozila.

 

 

Dužina trajanja pregleda po vrsti vozila (u minutima)

  • motocikl, tricikl 15
  • traktor 20
  • putnički automobil, kombi (do 3,5 tone najveće dozvoljene mase) 30
  • vozila sa hidrauličnim mehanizmom uređaja za zaustavljanje čija je najveća dozvoljena masa veća od 3,5 tone 35
  • vozila preko 3,5 tone najveće dozvoljene mase sa pneumatičnim mehanizmom uređaja za zaustavljanje 45

Neispravnosti koje će naročito neće tolerisati na tehničkom pregledu po novom pravilniku:

  • neispravni uređaj za zaustavljanje
  • neispravni uređaj za upravljanje
  • dubinska korozija
  • oštećeni pneumatici ili pneumatici kod kojih je dubina gazećeg sloja manja od fabrički dozvoljene dubine označene TWI oznakama
  • neispravni svetlosno-signalni uređaji
  • oštećena ili nečitljiva identifikaciona oznaka