Dvojezična turistička signalizacija na Zlatiboru
Turistička organizacija Zlatibor je nedavno završila projekat postavljanja dvojezične saobraćajne signalizacije za označavanje turističke destinacije Zlatibor i turističkih odredišta na teritoriji cele opštine Čajetina. Kako je jedan od postavljenih ciljeva Opštine Čajetina, ravnomeran razvoj i urbanih i ruralnih delova cele teritorije, trudimo se da na taj način delujemo u svim segmentima. Ideja ovog projekta u koji je uloženo više od 14 miliona dinara je bila da se na bolji način stimulišu svi posetioci Zlatibora da posete ove obeležene turističke lokalitete ali i da se poveća promet i bolja reklama turističke privrede Zlatibora i turističke privrede koja posluje na teritoriji cele opstine Čajetina – ističe direktor Turstičke organizacije Zlatibor Vladimir Živanović.
Turistička signalizacija je jedan od ključnih elemenata u unapređenju celokupnog iskustva posetilaca na Zlatiboru. Pored jednostavne navigacije ona ističe raznolikost sadržaja koje Zlatibor nudi, od aktivnog odmora, prirodnih lepota, do kulturnih i istorijskih znamenitosti. Ovaj projekat Turističke organizacije Zlatibor deo je šire inicijative za unapređenje turističke infrastrukture na planini. Radi olakšavanja pristupa svim ključnim atrakcijama, kako za domaće, tako i za strane goste. Ovo potvrđuju i zlatiborski hotelijeri.
– Signalizacija utiče na sveukupni vizuelni identitet destinacije, a samim tim ostavlja pozitivan utisak na naše goste, pogotovo iz inostranstva, jer ne troše vreme za pronalaženje naseg novootvorenog hotela na Zlatiboru „Bor hotel by Karisma” – o tome svedoči Milica Vulović, direktorka „Apartments by BOR“ .
Povodom nove signalizacije u srcu Zlatibora, na Kraljevom trgu sprovedena je anketa među turistima kako bi se utvrdilo koliko su je primetili, da li im je korisna. Rezultati su pokazali visok nivo zadovoljstva, turisti su prepoznali značaj nove signalizacije za lakše snalaženje i dalji razvoj turizma na Zlatiboru, a izdvajamo nekoliko izjava učesnika ankete.
Višnja Kostić, poznata blogerka ističe da je signalizacija na Zlatiboru jedna od bolje urađenih u turističkim mestima Srbije. – Zaista olakšava snalaženje turistima. Označeni su ne samo važni smeštaji i hoteli, već i pešačke staze i ulice. To je ključni faktor za razvoj turističkog mesta kao što je Zlatibor.
Žarko J. Ratković naglašava da su svi napori usmereni ka unapređenju turizma na Zlatiboru korisni. – Promene na Zlatiboru u poslednjih godinu dana su velike. Signalizacija je deo tih promena, a čistota i lepota mesta čine ga pravim biserom turizma u Srbiji.
Poznato je inače da Zlatibor kontinuirano unapređuje svoju turističku ponudu i razvija nove sadržaje kako bi uvek spremno dočekao goste i zadržao lidersku poziciju među planinskim centrima Srbije. Turistička signalizacija doprinosi boljoj vidljivosti i prepoznatljivosti objekata i ustanova, što direktno utiče na rast broja posetilaca i jačanje turističke privrede u Opštini Čajetina.
Korišćene fotografije—Turistička organizacija Zlatibor