Na društvenim mrežama provedemo prosečno 116 minuta dnevno
Gotovo polovina svetskog stanovništva (3,48 milijardi ljudi) koristi društvene mreže, pokazalo je istraživanje Digital 2019, a upravo sa ciljem da se ukaže na uticaj društvenih mreža na svakodnevicu ustanovljen je Međunarodni dan društvenih mreža, koji se obeležava 30. juna. Profil na Fejsbuku ima čak 2,3 milijarde ljudi, dok Instagram koristi jedna milijarda.
U proseku, ljudi na društvenim mrežama provedu 116 minuta dnevno što upotrebu društvenih mreža postavlja na drugo mesto najzastupljenijih aktivnosti u slobodno vreme – odmah iza gledanja televizije, rezultati su analize.
Razvoj društvenih mreža i digitalne sfere uopšte uticao je i na količinu informacija kojoj su izloženi korisnici interneta. Prema Forbsovom izveštaju, ljudi svakog minuta podele 456.000 tvitova i postave 46.740 fotografija na Instagram, pa se postavlja pitanje kako korisnici da dođu do informacija koje su im stvarno bitne.
„Društvene mreže upotrebljavaju se za ličnu komunikaciju sa prijateljima i porodicom, pronalazak posla, kao i za širenje i promociju poslovanja. Zbog toga velika većina kompanija osim veb sajtova ima i profil na nekoj od društvenih mreža. Konkretno, mi smo radili istraživanje o biotehnološkim industrijama – hemijskoj, farmaceutskoj i medicinskoj i pokazalo se da je Twitter najrelevantnija platforma za ovu vrstu industrije, dok je Instagram najmanje popularan”, objasnio je Jan Keler iz beogradskog odseka digitalne agencije Namics koja se više od 20 godina bavi digitalnom transformacijom poslovanja.
Kako pokazuje istraživanje Globalnog veb indeksa, čak 42 odsto ljudi koristi društvene mreže kako bi znali šta se dešava njihovim prijateljima i to je najčešći razlog za upotrebu društvenih mreža. Informisanje o aktuelnim vestima i događajima drugi je razlog za korišćenje društvenih mreža, a ispunjavanje slobodnog vremena na trećem.
Takođe, ljudi koriste društvene mreže kako bi pronašli šaljive sadržaje, podelili fotografije i video sadržaje sa prijateljima, ali i kako bi pronašli proizvod koji im je potreban.
Takođe, ljudi koriste društvene mreže kako bi pronašli šaljive sadržaje, podelili fotografije i video sadržaje sa prijateljima, ali i kako bi pronašli proizvod koji im je potreban.