Na štandu regije Zapadna Srbija po prvi put Čačak i Dragačevo
“Leto je bliže nego što mislite” slogan je 41. Međunarodnog sajma turizma koji sutra počinje u Beogradu i traje do nedelje, 24. februara, na kome će se predstaviti 650 izlagača iz 38 zemalja. Državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Miroslav Knežević ističe da je turizam grana koja se u Srbiji razvija beležeći dvocifrene stope rasta kako u dolascima tako i u noćenjima.
Turistička organizacija regije Zapadna Srbija predstaviće turističku ponudu Zapadne Srbije halu 4, u kojoj se preko turističkih organizacija i udruženja predstavlja Srbija na 41. Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu.
Na zajedničkom štandu rame uz rame sa Turističkim organizacijama Zlatibor, Užice, Bajina Bašta, Ivanjica, Arilje, Požega, Kosjerić, Zlatar, Prijepolje i Sjenica ove godine po prvi put će stati i Turističke organizacije Čačka i Dragačeva.
Opština Arilje će se na ovogodišnjem Sajmu turizma u petak, 22. februara predstaviti kroz promociju svojih proizvoda i smeštajnih kapaciteta i to voćni kompot, bagremov med sa zlatnim listićima, med od maline i medovaču sa zlatnim listićima, kozji sir, domaće sokove ‘’Dar prirode’’, kao i liofilizovano čokoladirano voće i prirodne sokove “frubeedoo”. Smeštajne kapacitete promovisaće seosko domaćinstvo Savić, “ Vila Ravijojla ‘’ i ‘’Bosa Noga ‘’ .
Narednog dana u subotu 23. februara, Arilje će predstaviti jedinstvenu u Srbiji muzičku manifestaciju ARLEMM. Promocija će biti u znaku jubileja, jer manifestacija ove godine slavi deceniju postojanja.
Inače, po rečima predstavnika Turističke organizacije Arilje dosadašnja iskustva učešća na sajmu turizma u Beogradu su veoma pozitivna jer je to najbolji način da se prate novi trendovi i znanja u ovoj oblasti, steknu novi i prodube postojeći kontakti, ali i da se razmene informacije i iskustva sa kolegama, da se druži i uživa u poslu.
Po podacima TO Arilje u ovoj varošici prethodne godine je boravilo više gostiju, u odnosu na 2017., a osetan porast gostiju beleži se zahvaljujući bolje uređenim lokalitetima, većem broju smeštajnih kapaciteta, kao i ponuda novih sadržaja – manifestacija, posebno manifestaciji ARLEMM koja prerasta nacionalni nivo i na koju su Ariljci veoma ponosni.
PROGRAM NA ŠTANDU TURISTIČKE ORGANIZACIJE REGIJE ZAPADNA SRBIJA HALA 4 BEOGRADSKOG SAJMA
Petak 22. februar
14.00. – 14.30 Promocija Ariljskih proizvoda i smeštajnih kapaciteta
15.00 – 15.30 Promocija manifestacija u Čačku: Sabor frulaša, Kupusijada, Etno fest, Plodovi Zapadnog Pomoravlja, Karusel, Dani kaligrafije
16.00 – 16.30 Promocija manifestacije Nušićijada Ivanjica
16.30 – 17.00 Promocija hotela Park Ivanjica
17.00 – 17.30 Promocija Turističke organizacije Zlatar
Subota 23. februar
13.00 – 13.45 Promocija Arlemm – Ariljske letnje muzičke manifestacije
14.00 – 14.45 Promocija Sabora trubača u Guči
14.45 – 15.30 Priča iz Čačka: promocija rok festivala Pričai turističke ponude Grada Čačka
15.30 – 16.00 Promocija manifestacije Jabuka fest – Požega
16.00 – 16.30 Promocija Međunarodnog festivala prirode i tradicije Žestival – Užice
17.00 – 17.45 Promocija jubileja 800 godina Manastira Mileševa
Inače, zemlja partner 41. Međunarodnog sajma turizma Bugarska, da će se prvi put predstaviti Maldivi, a na sajam se vraćaju Indonezija i Kuba.
Bugarsku za godinu dana poseti 9,3 miliona turista, a od toga je 421.000 srpskih turista, dok u Srbiju stigne 471.000 bugarskih turista. Srbi u Bugarsku, koja kroz turizam ostvari 12 odsto bruto nacionalnog dohotka, idu na more i da skijaju, a pored kulturno-istorijskog turizma, ova zemlja nudi i velnes turizam, omladinski i ekstremni turizam.
Osim Sajma turizma posetioci će moći da posete i prateće sajmove opreme za hotelijerstvo i ugostiteljstvo, suvenira i vina. Na sajmu suvenira biće 30 izlagača, a posebno se vodilo računa o tome da svaki suvenir bude i napravljen u Srbiji. Na sajmu vina biće 181 izlagač iz 10 država – prvi put iz Turske i Austrije, a na sajmu hotelijerske i ugostiteljske opreme biće 71 izlagač.