Sistem 48 sati za reformu javnog sektora
Postavljajući pitanja iz domena nadležnosti javnih preduzeća ili gradskih uprava, gradonačelnik, njegov zamenik i predsednik Skupštine grada zvanično su Sistem 48 sati proglasili funkcionalnim za sve građane Užice. Cilj je da se građanima kroz šest kanala komunikacije omogući pristup svim nadležnim komunalnim službama i da u roku od 48 sati građani dobiju povratnu informaciju kada će problem biti rešen.
Građani problem mogu prijaviti popunjavanjem formulara na sajtu grada Užica www.uzice.rs, slanjem SMS-a na 065/933-48-48, kao i pozivom na broj 031/592-448, slanjem e-mail poruke na sistem48@uzice.rs, preko android aplikacije Play prodavnica/ Moj grad / Užice i lično u Gradskoj upravi Užice, kancelarija 18A.
Gradonačelnik Užica Tihomir Petković, veruje da je ovo sistem koji će građanima skratiti put jer će sa dosadašnjih 29 adresa, problem moći da reše jednom porukom, pozivom ili prijavom.
Za nas rukovodioce ovo znači da ćemo konačno moći da sagledamo nedostatke u javnom sektoru i da reagujemo na najbolji mogući način, rekao je on.
Petković je kao prednost sistema istakao i to što više neće biti prebacivanja sa jednih na druge, gde je najčešće bilo pozivanja na nenadležnost. Očekujem da ćemo uprvo zahvaljujući ovom sistemu biti u prilici da reformišemo javni sektor kako bi konačno bio na usluzi Užičana koji i plaćaju usluge, rekao je gradonačelnik.
Predsednik Skupštine grada Užica Branislav Mitrović, je pojasnio da će sva pitanja i odgovori građana biće javno objavljivani na sajtu grada, dodajući da će se system nadograđivati u zavisnosti od predloga koje građani budu upućivali lokalnoj samoupravi.
Mitrović je dodao da je Sistem 48 sati nastavak procesa digitalizacije koji sprovodi grad Užice za šta ima i podršku Programa Ujedinjenih nacija za razvoj – UNDP. On je podsetio da je Užice jedna od prvih lokalnih samouprava koja od prošle godine korespodenciju sa svim odbornicima, većnicima, javnim preduzećima i ustanovama obavlja elektronski.
Program je radila Mega computer engineering iz Beograda, koja više od 25 godina posluje na tržištu Srbije i Bosne i Hercegovine i bave se razvojem informacionih sistema u čemu su ostvarili saradnju sa oko 80 lokalnih samouprava, al i javnih preduzeća, banki, javnim izvršiteljima i ministarstvima obe republike. Mirko Brborić, menadžer prodaje smatra da građani Užica participacijom kroz Sistem 48 sati aktivno mogu da učestvuju u rešavanju postojećih problema, ali kroz sugestije i predloge da utiču na donošenje novih komunalnih rešenja u gradu.
Inače, od 2. novembra kada je zvanično upućen prvi zahtev za problem koji je u nadležnosti JP „Užice razvoj“ do danas kada je zvanično promovisan Sistem 48 sati, građani su reagovali već 16 puta.
Treba dodati da će reklamni flajer preko koga će građani biti upoznati sa ovim sistemom stići uz novembarske račune sistema objedinjene naplate na 24 000 adresa u Užicu.