Tara u susret letnjoj sezoni
U susret letnjoj turističkoj sezoni, Turistička organizacija Užice uradila je novi promo film koji akcenat stavja na planinu Taru i Nacionalni park. U samo nekoliko minuta, prikazane su lepote Tare i sadržaji koje nudi turistima koji svoj letnji odmor žele da provedu u ambijentu netaknute prirode.
U saradnji sa TO Užice, Izradu promo filma finansirao je SVG a izradila ga je produkcijska kuća „Inat“ koja je radila i prethodni promo film TO „Užice okom umetnika“, koji je prošlog septembra promovisan na Mokroj Gori. Film je promovisan na Čarobnom bregu, kao autentičnom i originalnom mestu za promociju Tare i njene okoline.
„Mi se kao turistička organizacija ponosimo što je deo naše turističke ponude i planina Tara. Mi smo tu da promovišemo tu destinaciju a ovaj promo film je jedan od načina za to. Trudimo se da direktno pomognemo i u radu i u sistemu kada je turizam na Tari u pitanju, samim tim TO Užica delom finansira i rad info centra u hotelu Omorika. Trudimo se da turisti koji dolaze na Taru neometano i pravovremenu dobiju sve informacije. Ono što nas posebno raduje poslednjih godina jeste da se turisti vraćaju na Taru, da su iz godine u godinu sve zadovoljniji sadržajima i da je prošla godina pokazala da je u avgustu i septembru bilo nemoguće na Tari naći slobodno mesto. To je sigurna oaza za sve one koji žele da se odmorea ali i da dožive aktivan turizam u najboljem njegovom izdanju“, kaže direktorka TO Užice Danijela Đorđević Arsić.
Iako je letnja turistička sezona tek u najavi, turisti već pristižu na Taru a aranžmani su za jul i avgust dobrim delom već rasprodati. Boravak u prirodi i aktivan odmor postaju sve više razlog da turisti biraju takve destinacije a Tara je u Zapadnoj Srbiji za to reprezentativna i sve prepoznatljivija. Tokom prošle godine, Taru je posetilo oko 500.000 ljudi što je najveću broj u poslednjih nekoliko decenije.
„Tara je svakako jedna od najznačajnijih destinacija u regiji. Prošle godine je doživela pravu eksploziju pošto su građani Srbije bili sprečeni da putuju u inostranstvo, Tara i Zlatibor su bile najposećenije destinacije u regiji. Prema podacima Turističke oganizacije Srbije, pet najposećenijih destinacija u Srbiji bile su Tara, vidikovac Banjska stena i Uvac, što dovoljno pokazuje da se Tara izborila za mesto na kome se nalazi. Sve više privlači pažnju turista jer je trend odmor u očuvanoj prirodi, pogotovo u ovim uslovima. Ponuda je raznovrsna pre svega kada je u pitanju aktivni odmor, izdvaja se ne samo u ponudi regije već cele Srbije“, rekao je direktor TO regija “Zapadna Srbija” Miroslav Rađen.
Na Tari se nalazi oko 30 obeleženih pešačkih planinarskih staza ukupne dužine oko 300 km ali i 75 km bicikljističkih staza. Njima se može stići do devet uređenih vidikovaca a uskoro će biti još dva. To su uređeni i bezbedni vidikovci sa drvenim mobilijarom i ogradama alii sa edukativnim tablama koje se nalaze na svim stazama i lokalitetima. Sve to pomaže posetiocima da bezbedno obiđu i na pravi način upoznaju Nacionalni park.
U izradi spota i ove godine učestvovao je užički glumac Vahidin Prelić. Prošle godine kroz prvi spot, Tara je samo nagoveštena u nekoliko kadrova vidikovca Banjska stena, ove godine je tema čitavog promo filma. Za glumca koji više od 20 godina živi blizu Tare, ovo je bio način da je dodatno upozna, onako kako do sada nije imao priliku.
“Tara je mnogo više od Banjske stene, Tara je zaista mnogo više što ljudi misle, treba samo osetiti njen duh. Nisam do sada uspeo, nesamo da upoznam, već ni da vidim Taru onako kako priliči sa perspektive sa koje smo snimali spot. Voleo bih da smo imali malo više vremena, da smo malo duže da se posvetimo lokacijama, sve je išlo brzo ali bilo je vreme na da se upije priroda I oseti energija Tare”, priča Prelić.
Tara mesto je netaknute prirode, bogate flore i faune, stanište Pnčićeve omorike, Mrkog medveda i Pančićevog skakavca. Na području “Nacionalni park Tara” je stanište oko 60 vrsta sisara a jedna trećina flore Srbije smeštena je na ovoj planini koju čini oko 1.200 različitih biljnih vrsta. Poseta Tari je avantura i izazov ali ne i pretnja ukoliko turisti poštuju pravila ponašanja koja važe i koja su obavezna u Nacionalnom parku.