Žestival- degustacija rakija sa merom
Privredno turistička manifestacija, takmičarskog i prodajnog karaktera koja za cilj ima očuvanje tradicije, promociju i plasman autentičnih proizvoda našeg kraja okupiće proizvođače voćnih rakija sa područja Zlatiborskog okruga i Ivanjice, a po prvi put i iz Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Hrvatske.
Proizvođači voćnih rakija biće ocenjivani u dve kategorije – preduzeća i preduzetnici i individualna gazdinstva. Pored njih svoje proizvode predstaviće proizvođači suvomesnatih proizvoda, meda, organskih proizvoda i “komplet“ lepinje.
Posetiocima će se predstaviti i proizvođači prateće opreme (kazani, drvene, prohromske, staklene i keramičke posude, kao i opreme za pčelarstvo).
Planirana su i stručna predavanja koja će u svojim prostorijama (ulica Dimitrija Tucovića 125) održati predstavnici Poljoprivredno stručne službe iz Užica i Instituta za voćarstvo iz Čačka. U okviru manifestacije biće održana i izložba poljoprivredne mehanizacije.
Celokupan programa možete pogledati POZIVNICA ZESTIVAL (1) (1).
Proizvode će ocenjivati stručni žiri u kome su najveći stručnjaci u ovoj oblasti sa Poljoprivrednog fakulteta u Beogradu i Instituta za voćarstvo iz Čačka.
U okviru kuluturno-umetničkog dela programa u petak od 21 sat biće „Boemsko veče“, dok je koncert grupe „Legende“ planiran za subotu, 19. avgusta takođe od 21 čas.
Organizator trećeg Žestivala je grad Užice u saradnji sa Regionalnom privrednom komorom, Poslovnim klubom zapadne Srbije, Regionalnom razvojnom agencijom Zlatibor, Poljoprivredno savetodavnom i stručnom službom Užice i Turističkom organizacijom regije Zapadna Srbija.
Ove godine organizaciju Međunarodnog festivala voćnih rakija “Žestival 2017” je podržala Stalna radna grupa za regionalni ruralni razvoj (SWG) u Jugoistočnoj Evropi u partnerstvu sa nemačkom agencijom za međunarodnu saradnju (GIZ) uz finansijsku podršku nemačkog federalnog Ministarstva za ekonomski razvoj i saradnju (BMZ).
Podsećamo, prvi festival voćnih rakija u Užicu je organizovan 2006. godine,a obnovljen je deceniju kasnije sa ciljem da se očuva tradicija, promovišu i plasiraju autentični proizvodi našeg kraja, među kojima u svakom smislu rakije zauzimaju značajno mesto.
Treba istaći da je područje zapadne Srbije poznato po velikom broju licenciranih proizvođača voćnih rakija, među kojima je sve veći broj brendova koji kvalitetom osvajaju evropska i svetska tržišta.
Moto Žestivala je „rakija se ne pije, već degustira“.