Kako efikasno reklamirati biznis – Top 6 saveta za promociju firme

30. Oktobar 2022
Kako efikasno reklamirati biznis – Top 6 saveta za promociju firme

Promocija sopstvene firme je često veoma izazovna za vlasnike, bilo da se radi o malom ili velikom preduzeću.

Opšte je mišljenje da je za uspešnu reklamu potrebno izdvojiti mnogo novca.

Međutim, uz planiranje i pametno kombinovanje tradicionalnih i modernih tehnika, oglašavanje kompanije uopšte ne mora biti skupo ni komplikovano.

U nastavku pročitajte koji su to najefikasniji načini za promociju biznisa.

#1 Plakati – tradicionalni i nikad prevaziđeni način oglašavanja

Kvalitetni plakati su vid oglašavanja u koji treba investirati, bilo da tek započinjete proboj na tržištu ili ste u poslu već godinama. Nemojte podceniti moć tradicionalnih tehnika oglašavanja.

Greška koju mnogi preduzetnici prave je u tome što veruju da je danas dovoljno reklamirati se putem društvenih mreža jer ih danas svi koriste i veoma lako se može doći do ciljne grupe.

Međutim, posteri i plakati daju dozu autoriteta vašoj firmi koju društvene mreže nemaju.

Zato vam preporučujemo da poverite štampu plakata pouzdanom timu profesionalaca iz oblasti štampe. Uz saradnju sa njima i pametno osmišljene plakate dovedešćete promociju vašeg preduzeća na viši nivo.

#2 Kvalitetan Web sajt – način da veliki broj ljudi brzo čuje za vas

Kakvom god prodajom robe ili usluga da se vaša firma bavi, biće vam neophodan kvalitetan sajt.

Web sajtovi su način da se lako približite velikom broju potencijalnih klijenata. Kvalitetna SEO optimizaciju sajta je put do uspeha.

Pri izradi sajta treba posebno da obratite pažnju na preglednost – neka kategorije sa proizvodima budu jasne i pregledne. Redovno ažurirajte ponudu proizvoda i usluga i vodite računa o tome da su ukoliko se nalaze na sajtu uvek zaista i dostupni.

Kada je reč o plaćanju, omogućite kupcima više različitih mogućnosti plaćanja i dostave da ne biste izgubili nekoga od njih zbog usred nemogućnosti da plati na način na koji mu odgovara ili se dostava ne vrši za njegovo mesto stanovanja.

Online prodavnice trebalo bi da imaju i polje za upite, pomoću kog vam se mogu obratiti ukoliko im je potrebna kakva pomoć.

 

#3 Društvene mreže – najpopularnije mesto za reklamiranje

Društvene mreže donele su potpuno drugačiji način predstavljanja brendova i interakcije kupaca sa brendovima.

Već jako dugo mreže nisu samo mesta za skrolovanje, ćaskanje, igranje igrica i kačenje fotki sa godišnjeg odmora.

Putem društvenih mreža danas se može veoma lako doći do ciljne grupe i zbližiti sa njima. Moguće je ostvariti vrlo kvalitetna komunikacija sa klijentima i dobiti od njih nešto što je vrlo bitno – fidbek. Na osnovu lajkova i deljenja biće vam jasno koji tip sadržaja i proizvoda ,,prolazi” kod vaših pratilaca, a koji ne.

Trudite se da tekstovi koje kačite na svoje mreže budu kratki, informativni i jasni, a slike i video klipovi koji ih prate atraktivni.

Nadamo se da će vam saveti iz ovog teksta pomoći da usavršite promociju svoje firme i ostvarite značajne poslovne uspehe!

#4 Vizit karta – brz i profesionalan način da vas zapamte

Kada pokrećete biznis biće vam neophodne i vizit karte kako biste ostavili utisak profesionalnosti na potencijalne saradnike i sve ljude koje ćete upoznavati nakon pokretanja biznisa.

Nikad ne znate u kom se trenutku možete sresti potencijalne klijente koji bi možda bili zainteresovani za usluge i proizvode koje vaša firma nudi. Ukoliko se opremite vizit karticama nikada nećete propustiti dragocenu priliku da na licu mesta izgradite vrednu poslovnu vezu s njima.

Kvaliteno odrađena vizit karta treba da sadrži ime ili naziv firme, tačnu adresu, broj telefona i e-mail adresu. Osim podataka na njoj važan je i estetski utisak koji ostavlja. Ne štedite novac na njoj, već uložite u kvalitetnu izradu i dizajn. 

#5 E-mail marketing – aktuelan i još uvek efikasan

Danas maltene svi imaju e-mail adresu i elektronska komunikacija je čest vid komunikacije. Zbog toga je e-mail kampanja fantastičan način da firma bude u kontaktu sa postojećim klijentima, kao i da privuče nove.

Poruke koje šaljete primaocima treba da budu informativnog karaktera, čitljive i prijatne na oko kako bi ih zainteresovale za ono što nudite.

Putem e-maila možete im proslediti katalog ili brošuru, besplatnu e-knjigu ili pokloniti popust na neku vašu uslugu ili proizvod. Na taj način ćete stvarate osećaj bliskosti sa njima što većini klijenata i kupaca godi.

E-mail kampanje lako je testirati, a i praćenje njihovog učinka je jednostavno. Sve što treba da uradite je da formirate mailing listu baziranu na ciljnim grupama ili relevantnim tržišnim segmentima. Zatim primaoce podelite u zasebne kategorije na osnovu navika potrošača, tipova usluga ili proizvoda, kao i onoga što se od ciljne grupe očekuje.

#6 Youtube reklama – efikasan vid promocije kroz video snimak

Youtube reklama je odličan način da privučete mnogo ljudi za malo novca. Ovakvo reklamiranje je ekonomično, a pristup sajtu veoma lak.

Postoji nekoliko načina za reklamiranje preko YouTube-a.

  • Video klipovi (Video Ads) – možete kreirati kratke, privlačne klipove o vama i vašem biznisu i na taj način doći do novih klijenata na autentičan način.
  • Plaćena reklama – vaš promo video može biti puštan za vreme nekog drugog videa ili neposredno pre početka istog.

Takođe možete odrediti svoju ciljnu grupu na osnovu starosti, pola, lokacije, izabrati da li želite da se klip prikazuje na desktop računarima ili mobilnim telefonima. Čak možete odrediti i doba dana kada će se reklama emitovati.