Digitalni marketing i tradicionalno oglašavanje – šta donosi integracija?
Digitalne tehnologije danas dominiraju u svim aspektima života, pa se tako i firme sve više okreću njima kada je marketing u pitanju. Ipak, iako je internet oglašavanje postalo dominantno, to ne znači da su tradicionalne marketinške metode potpuno zapostavljene. Naprotiv! Velike kompanije, a sve više i mala porodična preduzeća, koriste takozvani integrisani marketing sa ciljem da što brže dospeju do što većeg broja potencijalnih kupaca.
Ova dva tipa oglašavanja na prvi pogled deluju potpuno nespojivo, ali marketari su pronašli način kako da ih sinergišu i njihovu integraciju iskoriste za najbolje rezultate u svojim kampanjama. Strategije mogu biti različite, u zavisnosti od toga u kojoj niši posluje vaša firma ili startap, koja je vaša ciljana publika i kako želite da doprete do nje. Međutim, cilj je uvek isti – što veći broj ljudi koji će čuti za vaš biznis.
Evo nekoliko dobrih načina kako da integrišete tradicionalne i digitalne marketinške prakse i približite se ciljanoj grupi potrošača.
#1 Oglašavanje web sajta i stranica na društvenim mrežama uz pomoć štampanog promo materijala
Ako imate fizičku prodavnicu, dobra ideja je da kada štampate katalog proizvoda koje prodajete, na njemu istaknete web adrese vašeg sajta i vaših stranica na društvenim mrežama. Naravno, ti podaci mogu se postaviti i na raznim drugim štampanim promo materijalima. To možete uraditi i kada koristite zastave u reklamne svrhe. U uglu zastave možete suptilno dodati podatke o vašoj web stranici, koji mogu da stoje ii odmah ispod ili pored loga firme smeštenog u centar zastave. Odluka je samo vaša, odnosno dizajnera koji radi za vas.
Takođe, možete upotrebiti i druge predmete koje ljudi svakodnevno koriste, kao što je ambalaža, odnosno kutije i papirne kese u koje pakujete vaše proizvode. To ne moraju biti samo zastave, katalozi i kese, potrudite se da bilo koji predmet koji vam stoji na raspolaganju pretvorite u promotivni materijal.
Svojim kupcima možete olakšati posao tako što ćete umesto web adrese odštampati QR kod koji će ih, nakon što ga skeniraju na pametnom telefonu, direktno odvesti na vašu internet stranicu. Na web sajtu bi opet trebalo da u nekom uglu postoji link ka vašim kanalima na društvenim mrežama, koje posebno mladi ljudi rado koriste. Što više budete povezivali štampane i digitalne marketinške kanale to ćete imati više posetilaca i na kraju verovatno bolju prodaju.
#2 Časopisi i digitalni sadržaj
Iako su im predviđali mračnu budućnost, časopisi, novine i drugi štampani mediji su preživeli nalet digitalnih medija. Oni i dalje imaju veoma lojalnu publiku. S obzirom da su novine, a pogotovo časopisi, usmereni na ciljanu publiku, odnosno na određenu nišu, oni mogu biti odličan način da doprete do ljudi za koje smatrate da su u krugu vaših potencijalnih klijenata.
Publikacije koje su fokusirane na posebna interesovanja kao što su biznis, putovanja, automobili ili moda, mogu biti odlično mesto da postavite vašu reklamu. Većina časopisa danas osim štampanog izdanja ima i svoju digitalnu verziju, web sajt ili aplikaciju. U štampanom izdanju možete se pojaviti kao sponzor i postaviti svoj logo i internet adresu ili objaviti promovisani članak.
Sa druge strane, u digitalnom časopisu možete takođe platiti oglašavanje i naručiti tekst sa linkom koji vodi ka vašem sajtu. Važno je da sadržaj bude dobro optimizovan za Gugl pretraživač kako bi vas korisnici lakše pronašli. To uređivanje teksta na način da se “dopadne” Guglu se naziva SEO. Ako se pitate šta je prednost koju donosi SEO odgovor je prilično jednostavan. Dobra optimizacija sajta vas može postaviti na vodeće pozicije Gugl pretrage i na taj način izdvojiti od konkurencije na internetu.
#3 Vizit karte su i dalje obavezan marketinški materijal
Vizit karte će uvek biti aktuelne. Digitalni mediji ih još uvek nisu potisnuli iz opticaja. Osim što promovišu vašu firmu, vizit karte odaju i utisak profesionalizma i veoma su zgodan način da u hodu podelite vaš kontakt potencijalnim klijentima.
Na njima se sa merom ukusa treba naći sve što predstavlja vas i vaše poslovanje, odnosno brend. Počev od logotipa, preko boja i fontova – svega što može doprineti prepoznatljivošću vašeg brenda. Isto kao i u prethodnom savetu, ne zaboravite da na vizit karti odštampate i adresu vaše internet stranice i/ili kanala na društvenim medijima.
#4 Koristite tradicionalne i digitalne medije da proširite svoje polje delovanja
Korišćenje više marketinških kanala sigurno maksimizira polje vašeg delovanja. Naravno, digitalnim kanalima možete privući onlajn korisnike, a tradicionalnim one koji su oflajn. Jedan dobar primer je McDonalds koji iako ima snažno prisustvo na mreži i dalje u reklamne svrhe koristi bilborde, štampane oglase i televiziju.
U svrhu postizanja cilja, dopiranja do što većeg broja ljudi, u poštanske sandučiće vaših potencijalnih korisnika ubacite letke i kataloge koji će pored akcijskih proizvoda upućivati korisnike na vaš sajt, bilo da se bavite e-trgovinom ili pružanjem neke vrste usluga.
Isto tako možete podsticati kupce da dele svoje fotografije sa vašim proizvodom na vašem kanalu na društvenim mrežama. Jedan sjajan primer ovakvog oglašavanja ima naš najpoznatiji keks Plazma i kompanija Bambi. Akcijom Plazma razglednica kojom su pozvali ljude da slikaju Plazmu dok su na odmoru i da fotografije objavljuju na njihovom kanalu, dodatno su podigli svest o brendu i u krajnjem slučaju unapredili svoje poslovanje.
#5 Bilbordi i geografsko ciljanje
Bilbordi su i dalje veoma popularan način oglašavanja, posebno u jako prometnim zonama. Nekada su visoke cene oglašavanja pomoću bilborda često sputavale mala preduzeća da se nađu na velikom zidu u prometnim ulicama. Međutim, novi digitalni bilbordi koji mogu emitovati veći broj reklama, imaju manje cene oglasa, jer se na njima može oglašavati veći broj firmi u kraćim vremenskim intervalima. To znači i veću dostupnost za manje firme i one koje su u razvoju.
S obzirom da su bilbordi vezani za određenu ulicu, trg, tržni centar odnosno određeno područje, probajte da to isto uradite i na internetu. Dakle, uparite geografsko ciljanje na tradicionalan i digitalan način. Jedna od načina da ciljate određeno geografsko područje u online oglašavanju je Google My Business. Potpuno besplatno oglašavanje za vaše preduzeće. Nešto što je postala praksa koju i najmanja preduzeća i firme primenjuju.
Potrošači pribavljaju sadržaj koji ih zanima na mnogo različitih načina. Zato je važno razumeti gde ih možete potražiti odnosno kako doći do njih. Kompanije i firme su shvatile da digitalni alati za oglašavanje i tradicionalne metode marketinga, kada se primenjuju u sinergiji, daju najbolje rezultate. Strategije za integrisano delovanje tradicionalnog i internet marketinga mogu biti različite, ali ono što im je zajedničko je veća verovatnoća za uspeh.
FOTOGRAFIJE:
- https://unsplash.com/photos/yktK2qaiVHI
- https://unsplash.com/photos/jyoSxjUE22g
- https://unsplash.com/photos/U33fHryBYBU